vind ik zelf ook een goeie film.
fantasie genoeg daarin!!
grt nicolas
En dan nog niet gesproken over de Davincicode......man.....kan er echt in verdiepen......sorry voor ontoppic......
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
vind ik zelf ook een goeie film.
fantasie genoeg daarin!!
grt nicolas
Lijkt me niet echt "off-topic", ik zie het meer als achtergrondinformatie, vooral die die ze ons door de strot willen duwen en voor interpretatie en discussie vatbaar is.En dan nog niet gesproken over de Davincicode......man.....kan er echt in verdiepen......sorry voor ontoppic......
Kan je met zout dan stoffen bleken????de rijken gebruikte wat zout in het water...
heb ik ergens gelezen in één van mijn lectuurtjes.
grt Nicolas
In oude tijden werd (ochtend)urine aan huis opgehaald, omdat dit gebruikt werd in de blekerij... Het is de ammoniak in de urine die het hem doet
Urine als bleekmiddel, ge moet er maar opkomen ....
Zeer interessant, heb je daar soms meer info over... een link ofzo?Urine werd reeds in de oertijd als bleekmiddel gebruikt om daim (zeer zacht leder) wit te maken, dus het is reeds lang in gebruik...
Hoewel het toen als zeer uitzonderlijk beschouwd werd om witte kledij te dragen (wat best begrijpelijk is, want het was een werkje van lange adem...)
Ha ja, klinkt bekend... nu ja, weer iets wijzer geworden zie... toch een fantastisch forum hé... zo kom je nog eens één en ander te weten!Nee, geen link, persoonlijke kennis uit boeken gehaald tijdens mijn levensjaren...
Sommige zaken blijven gewoon in mijn hoofd plakken als ik het eens gelezen heb (meestal onzinnige zaken waar ik verder weinig aan heb, gelukkig kan ik dit nu eens delen met anderen )