Hoofdsponsor

The Dark Knight Rises...(70mm)

• Onderwerp starter Onderwerp starter yves
  • Startdatum Startdatum

yves

Well-known member
Registered
Dag dames en heren,
Voor mijn zoontje van 5 jaar die volop gepassioneerd is door Marvel Superheroes,papa heeft ook een beetje interesse natuurlijk,heb ik kitje laten meebrengen van Bornem dit voorbije weekend.
attachment.jpg

Aaangezien dit mijn eerste keer is dat ik een figuur schilder op deze schaal..is ALLE hulp en raad welkom..!
Als dit een geslaagd projectje wordt dan is het de bedoeling om deze verzameling uit te breiden om deze dan allemaal op zijn kamertje te zetten.!
Ga eerst beginnen met delen in een lauw sopje te leggen daarna eventueel oneffenheden opsporen en wegschuren..
Voor de primer heb ik Vallejo,surface primer,Black..is dit een goede keuze?

Grtz yves,

Lekker figuurtje ,succes alvast Yves ;)

Goeie raad kan ik niet meegeven (geen ervaring met zo'n kitjes) ,maar ongetwijfeld zullen er hier andere leden je goeie tips & raad kunnen meegeven ;)

Komt best in orde ! :)

Dat hoop ik...:8 Neem het gewenste succes alvast in ontvangst..!!;)

Grtz yves,

Wat de primer betreft kan maar ik zelf gebruik op resin figuren motip primer deze is steviger op resin.

Je vraagt of de primer aan te raden valt. Ikzelf kan hem niet aanraden omdat ik er slechte ervaringen mee hebt, zie hier, paragraaf #24. Ik zou het zelf niet als een primer omschrijven maar meer als een laagje latex dat over het model gaat. Echter, het zou kunnen dat ik de primer verkeerd heb aangebracht omdat andere modelbouwers er geen problemen mee ondervinden. Zo bijvoorbeeld Ron van ons forum. Ook de wereldberoemde bouwer Michael Rinaldi raadt het spul aan... toch ben ik niet de enige met het probleem van de loslatende 'schil', online zijn er meer gevallen te vinden (ook bouwers die dagen hebben gewacht alvorens op de primer verder te werken).

Voor mij is het doel van een primer om grip te geven voor de uiteindelijke verflagen. Die grip gaat twee kanten op, op de onderlaag en op die verdere verflagen. Ik kreeg het met de Vallejo primer niet voor elkaar om die eerste grip te genereren...

Als je het zekere voor het onzekere wilt, gebruik je bijv. Tamiya primer of Mr Surfacer 1200 of Alclad 2's grijze primer of dergelijke. Als Ron zegt dat de Motip primer goed werkt op resin, ga ik daar zonder twijfel vanuit. Al met al zou ik een lak(achtige) primer gebruiken. Hoewel ik in het verleden ook wel de acrylprimer van Revell heb gebruikt op resin en dat werkte ook prima.

Na het sopje en het drogen..
attachment.jpg

Heeft alles zijn eerste laag grijze primer van Vallejo gekregen...
attachment.jpg

Nu de knoop van acryl of olieverf nog doorhakken...

Grtz yves,

Bedankt voor de link Bert.. ;-) !!

Hier is een update van de verdere verloop van de schilderwerken...
Hoofd erop gezet..en zijn linkerarm,de andere stukken komen er maar pas aan als de cape geschilderd is..zo kan ik aan alles veel beter aan.
attachment.jpg
Dan ben ik begonnen met zwart als hoofdkleur om daarna wat blauw en grijs er te kunnen onder mengen!
Het gezicht is geddaan met 502(basic flesh tone).
attachment.jpg

attachment.jpg

Bij de fleshtone doe ik wat crimsonrood onder...
attachment.jpg

attachment.jpg

Voor op het borstharnas worden de kleuren: Payne's grey,Lamp black,Phthalocyanine Blue en Cerulean Blue gebruikt,
attachment.jpg

Tot zover mijn update vrienden...

Grtz yves,

mooi ;)

figuurtjes schilderen zegt me ook wel wat, maar ze zijn zo klein :(
en de grote kosten zoveel geld :(

@JordiC:Bedankt,Als je goed uikijkt valt het wel mee van prijs zenne... ;-)
@marc w:Dank u wel,we doen ons best hé! ;-)
@Danny:Bedankt mateke,is idd een topfilm als je voor da genre bent,mag gerust een vervolg op komen... ;-)
Hier is alvast mijn vervolg..het blijft wennen met de olieverf,leuk om mee te werken alleen die droooogtijd,ik ben steeds verbaast bij het verder ineenlijmen hoe lang het wel duurt eer ik het kan vastnemen zonder dat er verf aan mijn vingers blijft hangen..met de gevolgen vandien natuurlijk ..
attachment.jpg
Het gezicht is nog wat bijgewerkt..

attachment.jpg
Rechterarm en been aangezet...

attachment.jpg
Nu nog een stuk van de mantel en daar komt het nodige vullen van spleetjes bij,daarna alles wat accentueren met blauw en grijstinten en als laatste de gesp(daar schillen de kleuren nogal als je foto's bekijkt op het net...
Till next time girls and boys,

Grtz yves,

Yves om olieverf wat sneller te laten drogen kan je er een tipje " Liquin " in doen , dat is een basis van bijenwas .
Dit wordt regelmatig gebruikt bij aangezichten om er wat meer beweging in te krijgen .
Deze dat ik gebruik is van Winsor & Newton .
Trouwens cool figuurtje .
grt Nicolas

Heb je de olieverf tevoren op een stukje karton gedaan? Als je dan een kwartiertje wacht, is veel olie er al uitgetrokken en droogt de verf beduidend sneller op. Bovendien wordt hij beter hanteerbaar en krijg je een matter visueel resultaat.

Hello heroes..! Na toch wel een lange afwezigheid(verandering van werkgever) heb ik de draad terug opgenomen en mijn Dark Knight afgewerkt..

attachment.jpg

attachment.jpg

Laat mij jullie bevindingen weten alsook een tip of idee voor de ondergrond..
Heb reeds gedacht om het figuur op iets op te laten staan zodanig dat de buste en gezicht wat beter zichtbaar is..bv een stuk van het bovenste gedeelte van een gebouw of dergelijke...? Laat de voorstellen maar komen..

Grtz yves,

Dat stuk building is niet slecht of een stuk doodlopende steeg waar hij klaar staat om zijn krachten te bundelen
En het ziet er wel netjes uit Yves zeg ben je gestopt met militair of is dit gewoon een veranderingetje om weer op dreef te komen ?
Grt
Marc

Ps ik heb spijt dat je er niet bij was zondag het was echt de moeite hoor

Wel Yves ,voor je eerste keer zo'n figuurtje op deze schaal ,kan ik alleen maar zeggen ...Well Done :)
Trouwens leuk je ook weer aan het werk te zien makker !

Jaaaa, daar ziet zeker iets in ,hem bijvoorbeeld op een stuk dak of zo plaatsen , hij heeft de pose alsof hij iets vanaf bovenaan iets aan het bekijken/bespioneren is , als je de onderste foto bekijkt.
De bovenste foto is alsof het aan het rennen/vluchten is.......of is het ik die (over)dreven fantasie heb ;)

Neenee ben nie gestopt met het militaire zenne..Mijn M4 tractor staat ook te trippelen..deze had nie veel werk meer nodig en mijn zooontje wou hem graag eens afzien..8)
Idd in die richting was ik ook aant denken..gebouwen!!! weer een nieuwe uitdaging:wacko:

P.S:er zullen nog gelegenheden komen...coach!!!

Grtz yves,

Terug
Bovenaan