Mooi en verzorgd werk Michel. Alles is heel strak, gedetaileerd en tot in de perfectie gemaakt vind ik.
Is dat allemaal gescratched of zitten die stukken in de bouwdoos?
Ik zou ze heel graag verweren maar ik heb daar totaal geen ervaring in dus ik durf niet goed.
Alle delen zitten in de kit, ik scratch wel wat voor het steviger te maken maar dat zie je meestal achteraf niet.
vb bij foto 4 heb ik het onderste plaatje van de katrol (waar het gat inzit) gescratched om meer lijmoppervlak te hebben op het dek.
De onderdelen moet je zelf maken van PS platen en/of wit metalen beslag. Dus uitsnijden op de lijntjes en dan in elkaar puzzelen.
Zo een klein katrolstukje bestaat vb al snel uit een 7 of 8 tal deeltjes.
michel,
wel moatje,dat word een pracht van een trawler,
voor het verweren ,neem eens kontakt met onze luc( droop)
die is daar een krak in,
bouw ze moatje
groetjes,ronny
Luc is er inderdaad een meester in maatje. Hij heeft er ook een mooie handleiding (how to) over geschreven.
Maar in de praktijk krijg ik dat niet voor mekaar.
Ik heb een roest wash van pro modeller gekocht, deze kan je met water afwassen als het niet goed is.
Als het wel goed is dan moet je er een laagje blanke lak over spuiten.
Nu vind ik deze wash wel redelijk donker van kleur, ik zal dat eens eerst proberen op een afvalrestje.
Deze trawler is een stern trawler, dit wil zeggen dat de netten aan de achterkant van het schip bevinden en bij het vissen worden de netten afgerold en door het water gesleept achter het schip.
vb.:
De netten worden dan terug naar boord gewinched als ze vol zijn:
Het net wordt dan naar de hopper hatch gebracht (waar de kooi overheen staat) en daar wordt de vis dan gelost.
Ik ben geen kenner dus het kan zijn dat ik fout ben maar Ronny hier zal het dan wel verbeteren
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.