Het is alweer even geleden, dat ik een dinosaurusfiguur gebouwd heb, check het topic van "Raptors in the kitchen". Het was dus even twijfelen daarnet of ik deze Triceratops mee naar huis zou nemen van bij Verschooten. Maar ik wilde zeker eens een figuur van Pegasus bouwen.
Ik heb ooit eens aan een grote moulage van een skelet van dit dier gewerkt, in het KBIN. Er was een gat in het borstbeen en ik heb dat toen dichtgemaakt.
Dit is een vinylfiguur en dat is te merken aan het gewicht van de doos, die toch als een halve kilo aanvoelt. Toch rammelde het daarbinnen, het zat allemaal nogal los verpakt.
De handleiding is vrij simpel, 11 onderdelen.
Om het te schilderen, zal een andere zaak zijn.
Je kan de figuur meteen volledig dryfitten, maar de grote onderdelen passen zo nauw dat je ze volgens mij beter nog niet vastdrukt. Er moet vast eerst nog wat geschuurd worden.
Om een indruk van de schaal te geven.
Hij is overal mooi afgewerkt met schubben en huidplaatjes.
Ook op de plekken waar het oog niet direct op valt.
Er is ook een gedetailleerd voetstuk bij, met een naambordje.
Het is in elk geval groter dan ik had gevreesd door met de doos te schudden.
Ik weet nog niet wanneer ik er eigenlijk echt aan kan beginnen, ik ben nog wat andere projecten aan het afronden.
Mijn idee om er een Tyrannosaurus bij te zetten, zal ik maar laten varen.
Ik heb ooit eens aan een grote moulage van een skelet van dit dier gewerkt, in het KBIN. Er was een gat in het borstbeen en ik heb dat toen dichtgemaakt.
Dit is een vinylfiguur en dat is te merken aan het gewicht van de doos, die toch als een halve kilo aanvoelt. Toch rammelde het daarbinnen, het zat allemaal nogal los verpakt.
De handleiding is vrij simpel, 11 onderdelen.
Om het te schilderen, zal een andere zaak zijn.
Je kan de figuur meteen volledig dryfitten, maar de grote onderdelen passen zo nauw dat je ze volgens mij beter nog niet vastdrukt. Er moet vast eerst nog wat geschuurd worden.
Om een indruk van de schaal te geven.
Hij is overal mooi afgewerkt met schubben en huidplaatjes.
Ook op de plekken waar het oog niet direct op valt.
Er is ook een gedetailleerd voetstuk bij, met een naambordje.
Het is in elk geval groter dan ik had gevreesd door met de doos te schudden.
Ik weet nog niet wanneer ik er eigenlijk echt aan kan beginnen, ik ben nog wat andere projecten aan het afronden.
Mijn idee om er een Tyrannosaurus bij te zetten, zal ik maar laten varen.