Er is vandaag veel vordering gemaakt, ik heb de dino's in de wash gezet. Ik was eergisteren al begonnen met de base, die heb ik met pigmenten behandeld.
Ik spoot eerst de base in met matte lak zodat ze kleverig werd, dan strooide ik het pigment er over. Dat mengsel bestond uit geel, wit en lichte zandkleur. Dan borstelde ik het over het stuk en meteen daarna spoelde ik het overtollige pigment weg met water. Dan heb ik het stuk op een hete vensterbank gelegd zodat het snel opdroogde. Na tien minuten zag het stuk er dus als volgt uit:
Vanmiddag heb ik dan de triceratops in bad gezet. Hij kreeg onderaan een OIF woestijnwash en bovenaan een donkere tankwash. Omdat de OIF wash lichter bleek te zijn dan de omliggende kleuren, heb ik die daarna nog gedeeltelijk overgeborsteld met de donkere wash, anders zouden alle rimpels lichter uitvallen dan de schubben. Nu alle bewerkingen gedaan waren die onderaan de dino nodig waren, kon hij ook vast op het voetstuk gezet worden. Ik vond dat hij er alleen stevig op zou blijven staan, als ik hem met schroeven vast kon draaien. Er waren wel maar precies twee plekken waar je een schroef kon plaatsen die onmerkbaar tot in de dino door kon lopen. Daarvoor werd dus wel een gat voorgeboord en dan werd de schroef helemaal tot onder de rand vastgedraaid. Dit ging erg soepel, dus ik denk niet dat er gevaar voor barsten is.
Nu waren zijn vriendjes aan de beurt, maar ik heb niet zomaar een kant-en-klare blauwe wash gereed staan. Daarom heb ik met blauwe en zwarte emailverf zelf iets gebrouwen.
Dat werd op de rug en poten geborsteld en dan met white spirit uitgesmeerd over het hele lichaam behalve de kop. Dan kon het even drogen.
Met een in white spirit gedrenkt vod werd de verf dan weggeveegd, zodat ze alleen in de rimpels overbleef.
Nu konden wat fijnere details toegevoegd worden. Ik heb met messing 92 van Revell de ogen gekleurd en dan met zwart de pupil toegevoegd. Daarover ging dan Toxic Shader van Armypainter, een paarse wash. Hier volgen nog wat plaatjes van de theropoden voordat ze mat gelakt gaan worden.