Het onderstel. In dit gedeelte wordt de lat iets hoger gelegd omdat er hier belangrijke onderdelen niet goed passen. Je krijgt hier de keuze om een zichtbare metalen veer in het midden te plaatsen of ervoor te kiezen om dat gedeelte af te dekken met gebogen platen. Als je voor het laatste kiest kun je de veren weglaten. Bij de keuze voor de veer blijft deze goed zichtbaar en wordt tussen twee spanbare houders ( in het echt dan ) gemonteerd. Deze houders zijn erg breekbaar en moeten bijgewerkt worden om te passen op de beide draagarmen. Ik heb de keuze gemaakt om de veren weg te laten. Gewoon omdat ik het mooier vind om de platen te monteren. Doch de houders zijn verbonden met U vormige bevestigingen. Deze zijn wat lastiger te plaatsen en behoren te worden bijgesneden om goed passend te zijn. Althans bij mijn kit in deze.
De U vormige houders zijn in bovenstaande foto goed te zien bij het spanwiel.
Maar wel monteren want ze zijn mooi gedetailleerd.
Aan de onderzijde de draagarmen voor de vering. Stevige knaoen omdat er hier erg veel krachten bij het origineel opkwamen.
De afdekplaten gemonteerd op de draagarmen zonder de veer montage.
Hier komt wel wat pas en meetwerk aan te pas. Ze passen niet zondermeer op hun plaats. Ik heb ze moeten inkorten en bijbuigen. De beide uiteindes passen ook niet goed. Deze moet je iets bijwerken aan de binnenzijde. Niet monteren gaan onder spanning ze kunnen dan later los gaan laten. Zorg ervoor dat ze zonder enige spanning op hun plaats zitten. Leuk om te doen. Dit was echt modelbouw werk!.
En dan alles voorzien van de olive groen kleur en ook geseald.
In onderstaande foto zien we waar de veer moest komen als je deze monteert. Maar de afdekplaten passen dan niet hier overheen en ook behoren ze dan daar niet te zitten als je de veren wilt monteren.
Ik blijf het een leuke kit vinden zeker gezien de mooie details in dit model.