Jonas, de kritiek die ik schrijf is mijn persoonlijke visie en heeft zeker niet de bedoeling je werk af te breken.
Men wordt niet beter als iedereen schrijf dat men goed bezig is, men hoort en leest het graag maar beter wordt men enkel als men op fouten gewezen wordt.
Opbouwende kritiek of voorstellen mag iedereen onder mijn artikels zetten, zolang men niemand er door wil beledigen of afbreken.
Persoonlijk vind ik het gebruik van washes een techniek die niet bij figuren van deze grote past. het is een techniek die is overgewaaid uit de modelbouw waar hij tot in de perfectie wordt toegepast en de Tabletop figuren waar het schilderen van grote legers zich leent voor deze techniek. Ik vond je sterk begonnen met de grondverf, overal mooi gelijk en exact aangebracht. Als ik de figuur nu bekijk komt ze op mij over als verdronken door de verschillende washes en geeft ze een wazige indruk.
Vooral omdat je schrijft buiten het zwaard is ze bijna klaar. Sommige delen van je figuur zijn goed gedaan andere zijn door de vele washes gewoon te vlak. Het verschil tussen licht en schaduw wat je wilt bereiken door een wash aan te brengen wordt door het teveel voor een groot deel terug vernietigt. Indien je kunt leven met enkele voorstellen wil ik ze graag geven. Als je het niveau dat je bereikt hebt voor je voldoende is, ook goed.
De foto's hieronder zijn van een figuur waar ik aan bezig ben, 54mm tot nu toe enkel acryl en nog geen wash gebruikt.
Zoals geschreven dit is mijn persoonlijke mening en zeker niet bedoeld om je werk af te breken.
Grtx Jan