Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
de muren zijn ondertussen glad gestuckt en komend weekend ga ik de kozijnen aflakken.
de komende weekenden wordt dan de muren in de latex zetten en het leggen van de nieuwe vloer.
helaas moet ik tussen de bedrijven door ook nog werken, het is drukker dan gepland in deze laatste weken van het jaar en moet zelfs nog een weekje naar het buitenland. dus alle vrije tijd in de weekenden zal voorlopig nog wel hierin gaan zitten.
ik hoop dat ik met de kerst 2 weken vrij kan zijn en dan weer een behoorlijke slag kan maken om in ieder geval al het houtwerk gereed te krijgen en een start kan gaan maken met het lakken van het houtwerk en op kleur brengen van de bovenste rand
Bewerk bericht
De woonkamer is weer zo goed als gereed. heb alleen wat tegenslag gehad met de afwerking, de hoekstukken van de plinten zijn niet correct geleverd.
dan de plinten afwerken en dan kan ik de werkplaats weer gaan opruimen om deze geschikt te maken voor modelbouw
De modellen zijn ook weer terug van het uit logeren en hebben hun vertrouwde plek weer ingenomen.
zoals je kunt zien wordt deze hoek van de kamer gedeeld met de hobby van mijn vrouw, en kan ik nog de nodige m3 claimen voor modellen voordat we gelijk staan
heb zelfs al een mogelijke plek straks voor de Vasa, echter moet daarvoor wel eerst een boekenkast maken waardoor er weer plek komt.
Gelukkig duurt het nog wel even voordat de Vasa gereed is en dus heb ik nog even tijd voor de boekenkast
langzaam aan de Vasa weer aan het oppakken.
ik wil eerst een goed belegplan gaan maken en zorgen dat ik de benodigde korvijnagelbanken voorbereid heb.
als basis voor het belegplan ga ik de tekeningen van Corel voorlopig gebruiken.
als het goed is komt er echter begin 2014 een uitgave van het Museum uit waarin in detail de tuigage beschreven gaat worden, ik sta al op de wachtlijst voor dit boek
verder de komende tijd alvast de masten en ra's op maat gaan maken en schuren inclusief de ezelshoofden en marsen.
in de kerstvakantie kan ik weer verder in mijn werkplaats, ik heb nog wat kastjes etc te maken/aanpassen voor de woonkamer.
Mooi dat je dat de woonkamer klaar bent en weer verder kan met de Vasa, ik ben benieuwd of de reconstructie van de tuigage erg afwijkt van de tuigage zoals Dik die in de Zeven Provinciën tekent.
begonnen met het uitpuzzelen van het beleggingsplan zodat ik straks voldoende beleggingspunten heb.
de tekening van Corel lijkt aardig overeen te komen, enkele kleine aanpassingen te doen maar ik heb dat nu in beeld.
alle tekeningen nogmaals afgedrukt op A3 om vrij te kunnen markeren en toch een schone set te houden (heb bij de start alle tekeningen op het werk ingescand en kan ze nu dus naar behoefte afdrukken op A3)
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.