hier de link naar de foto's van mijn bezoek aan het Vasa Museet in Stockholm
https://picasaweb.google.com/103715...&authkey=Gv1sRgCO-txYG1npm6eQ&feat=directlink
zoals jullie zien zijn niet alle foto's even scherp, het is er behoorlijk donker en dan valt het tegen om foto's uit de losse hand te nemen.
ik had wel een klein statiefje bij maar er was vrijwel geen plaats om dit te plaatsen. maar de kenner kan de nodige details wel herkennen en daar gaat het om.
verder nog een korte ontmoeting gehad met de hoofd archivator van het museum.
hij gaf aan dat er in het voorjaar een gedetailleerde modelbouwtekening uitkomt over de tuigage zoals deze voor de Vasa gereconstrueerd is.
verder gaf hij nog de tip dat de voormast bij de Corel kit niet correct staan maar wat meer naar achteren, dit dus nu maar eerst uit gaan meten voordat ik met de beplanking ga beginnen.
helaas had hij niet al te veel tijd, dus maar een 15 minuten met hem kunnen praten. had een doosje stroopwafels voor hem meegenomen wat zeer in dank werd afgenomen en waarna hij mij het nieuwste boek over de Vasa kado deed.
heb verder diverse zaken gezien waar ik tijdens de bouw nog op dien te gaan letten, zoals verwacht.
al met al een geslaagd bezoek om naast deze dame te kunnen lopen.