Hoofdsponsor

1/72 VIP Ride

ERVARING
toch een beetje...
BOUWWIJZE
a la chef
BOUWBUDGET
alles was in huis
BOUWSTATUS
Zo goed als afgewerkt
COMMENTAREN
iedereen mag gerust zijn zegje doen, we kunnen maar bijleren van elkaar

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Het is al een tijdje geleden dat ik hier nog iets gepost heb, maar ik heb niet echt stil gezeten :nowink:
De zin om met de hobby bezig te zijn is er wel, maar niet om er telkens nog foto's van te nemen en er een verslag van bijhouden..

Voor deze Mercedes Benz G4/W31 had ik een idee voor een vignette (klein diorama), waarbij ik twee oude bomen van de treinbaan heb gerecycleerd en verfijnd, een slagboom en een wachthuisje moest scratshen en dan wat flora aanbrengen.
Momenteel moeten er nog enkele kleine zaken afgewerkt worden, en dan is hij klaar voor inschrijving op de Artevelde Challenge wedstrijd.
Eindfoto's zullen dan ook pas na de beurs gepost worden, primeur dus voor de bezoekers :D

Wat kan (wil :09: ) ik dan al met jullie delen, wel, de enige foto's welke ik in de tussentijd toch gemaakt heb.
Zoals de basis waaruit ik vertrokken ben. De straatstenen zijn gewoon een print op een stuk papier. In het midden, waar de aarde te zien is, heb ik eerst wel een verhoog gemaakt met stukjes karton. De zijkanten naast de weg zijn van architecten karton waarvan een laagje karton afgepeld is van het schuim ertussen. Het schuim is makkelijk te bewerken. Zo heb ik voor de boomwortels een stukje uitgediept. Daarna bruin geschilderd en behandeld met pigmenten.
IMG_20240201_200013007.jpg

De bomen zijn oude overlevenden van een oude treinbaan. Het loof was zo goed als verstorven, dus werd er zoveel mogelijk verwijderd.
Daarna werden er stukjes zeeschuym toegevoegd om wat meer en fijnere takken te krijgen. (foto)
Nadien werden de bomen uniform geschilderd en ingespoten met spuitlijm om dan met fijn loof (fijngemalen gedroogde dragon en fijngemalen gedroogde peterselie) te bestrooien.
IMG_20240201_200226704.jpg

Het wachthuisje en de slagboom zijn rechtoe rechtaan gemaakt uit plasticcard. Deze hebben enkel nog een laagje verf gekregen.
IMG_20240208_003804844.jpg

Om het wachthokje een reden te geven van bestaan, heb ik nog een stukje omheining gemaakt met prikkeldraad.
Voor dit dio was ik al op zoek gegaan naar een manier om prikkeldraad te maken op 1/35, en intussen heb ik een manier gevonden om er te maken die mij wel bevalt. Muggengaas per lijntje afknippen en draaien met zeer fijn ijzer- of koperdraad. Door iets fijner gaas (mesh wire) te gebruiken (foto) is het zelfs toepasbaar voor 1/72.
PXL_20241014_182150611.jpg

PXL_20241014_184200335.jpg

PXL_20241015_091601476.jpg

PXL_20241015_184340965.jpg

Zo, dit zijn de beelden die ik heb van de werken.
Voor de eindfoto's is het nog even wachten :wavey:
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan