Mensen bij nader inziens ( en ook een raad die ik kreeg ) was het toch niet helemaal juist met wat ik bezig was , daarom heb ik me weer eens goed geïnformeerd bij onze gezamenlijke vriend Mr Google :lol:
Ik ben nu begonnen met het scratchen van de schakel mechaniek boven op de bak ( in het Belgisch Vlaams boite ) daaraan zit ook een oog waar de koppelingskabel in komt want daaronder zit de koppelingshefboom die vanachter in de bak komt en helemaal door de versnellingsbak gaat naar voor om daar de drukgroep te bedienen ( een raar systeem dar V.W. jaren en jaren gebruikt heeft ) tegenwoordig zit er op het koppelingshuis een hydraulisch pompje dat de koppelingshefboom van daar bedient
Ik ben dus begonnen met een zeer dun aluminium plaatje te maken dat ongeveer de vorm heeft van die bewuste arm
hier heeft het al een beetje vorm
en daar achteraan komt die hefboom aan de versnellingsbak
aan de voorzijde zie je dan waar de koppelingskabel in komt
dit is het schakelmechanisme dat later verschillende malen gewijzigd werd en de laatste versie's waren met bowdenkabels ( zijn dikke gevlochten kabels die van aan de pook vertrekken en zo rechtstreeks aan de bak komen , voordeel kan in alle vormen gelegd worden geen kniegewrichten of koppelstukken ook minder slijtage delen , maar deze golf mk 1 versie had dat nog niet ) men ziet ook links het gat waar de koppelingskabel door gaat om onderaan in de hefboom te komen
ik hoop dat het voor jullie duidelijk is ( anders vraag het maar hoor )
rechts van dat schakelmechanisme komt normaal ook nog een kleine hefboom waar dat stangenstelsel op komt waar nu die kabels voor gebruikt worden maar zover ga ik nu niet , trouwens je ziet er niks van
Ik hoop dat het jullie bevalt anders hoor ik het wel
@ Roy ik begrijp u ok ik was misschien verkeerd maar ik wilde u maar aantonen dat een versnellingsbak niet zo bloot of kaal is , maar er is eenn reden voor dat Revell dat doet , je ziet bijna niks van die bak en onderaan is die dan wel redelijk gedetailleerd het geen er nu op staat is zoals het is ik ga nog even zoeken voor een afbeelding
Marc
Roy bedankt om mij weeral in de goede richting te forceren