Yooooo Rik, ik heb hier eens je topic overlopen en moet zeggen dat je het voor je eerste model bijlange niet slecht doet ,eerlijk man! Burgervoertuigen zijn mijn modelbouwtak niet maar het principe blijft hetzelfde.
Wat het spuiten betreft is het beter om gewoon eerst te beginnen met een spuitbus dan van de eerste keer een airbrusch en compressor te kopen, vind ik . Als je goesting hebt en je het serieus zitten hebt kan je altijd kijken om eens een AB aan te schaffen. Ik ken er verschillende die zich eerst installeren en dan leren modelbouwen. De wereld op zijn kop, mijn gedacht.
De bekabeling op je motor is al veel beter zoals Bubble zei, Wat je eventueel ook kan doen, neem gewoon een beldraad, doe er de isolatie van rond en haal het geweven koper uit elkaar en plaats dat op je motor. Het zal de realiteit ook serieus benaderen. Dat kan je eventueel doen op een volgend model. Er zijn nog genoeg dozen in de handel verkrijgbaar om het op uit te proberen
Het is zoals je zegt enkele updates geleden dat fotoos in macro ,pietluttige details verkeerd in beeld brengen. Een scheef klepje dat je niet ziet met het blote oog zal je wel zien op de macro-foto. 1 tip : niet van wakker liggen ! ik heb een klein beetje ervaring met modelbouw en zelfs op mijn modellen komt het voor als ik de fotoos bekijk.
Gezapig verder bouwen man, ge zult er wel komen en het belangrijkste is : Als het voor jou goed en geslaagd is ,dan is het goed en geslaagd. Tenslotte bouw je een model voor jezelf en als de collegas met de bloemen rond je oren slaan is dat leuk, aangenaam en het doet nog deugd ook en geeft de courage om verder te doen . Verlang wel niet dat het er van de eerste keer pats boem bovenop zal zijn, maar als je het zelf wilt kan je de lat voor jezelf een beetje hoger leggen bij een volgend model zoals ik het doe. Als ik mijn modellen zou opstellen in bouwvolgorde zou je goed kunnen zien hoe er een "groei" inzit
Succes met de verdere bouw van je karretje.