Hoofdsponsor

1/24 VW Golf VR 6 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Ik gaf je die tip al eens, je kunt gewoon een stukje Evergreen strip gebruiken dat ik je eens toezond voor de Kever :).

Ok beste Roy maar dat is voor een multiriem toch weer eventjes te dik, ik heb denkelijk al iets gevonden en dat is dikke isolatietape op een stuk glas gekleefd eerst met een liniaal recht gesneden en daar een reepje van 0,4mm afgesneden en dit lijkt me ideaal .
zo een multiriem is in het echt ook niet zo dik daarom , voor een gewoon v- riempje is at ideaal hoor
Marc
Straks beelekes ( foto's ) tonen

Mooie vorderingen Mark!
Het is inderdaad jammer dat die Fujimi kitjes vaak op niks trekken terwijl er toch een stevige prijs aan vast zit.
Maar goed, niks die niet kan verholpen worden natuurlijk.
Goe bezig! ;)

Gisteren heb ik nog wat tijd versch+++++ met het maken van bougiekabels , de draad van een oortje strippen , de fijne draadjes uit elkaar halen , 1 draad opspannen in de primer zetten en daarna rood kleuren laten drogen en de eerste twee kabels al gedaan het is fijn maar wel mooi dat rood op die motor het heeft iets.
ik ga direct de foto's plaatsen ( oeps weeral vergeten in mijn gallery te zetten )

Sorry mannen hier zijn ze dan er moet nog wel veel retouchkes gedaan worden , dat zie je maar eerst als je zo een foto bekijkt zo een macro foto laat alles duidelijk zien , want zo met het blote oog ziet dat er redelijk uit ( maar dat weten jullie ook wel he )

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik denk dat ik klaar ben met de motor het is te zeggen ik ga er niet veel meer aan doen , nu kan ik eindelijk verder met de rest ( ook nog wat werk aan )

attachment.jpg

attachment.jpg

groetjes Marc

Mannen hier ben ik nog eens , ik weet het het is al wel efkes geleden maar ik was zoooo goed bezig dat ik het vergeten ben maar ik ga da hier terug goed maken kijk maar
Mijne Golf staat in kleur en het is weer goed meegevallen de vernis ligt ietsje te dik maar blinken als geen ander

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De bodemplaat met uitlaat is er ook weeral klaar voor

attachment.jpg

Dit zijn wielen die ik wilde gebruiken , maar het worden er andere ik laat jullie nog even wachten ( eerst eens passen of ze er wel onder kunnen )

attachment.jpg

hier het instrumenten paneel , ik heb daar verschillende manieren geprobeerd om dat mooi te krijgen en dat lukte maar niet tot ik het beu werd en spoot het geheel in de primer direct zonder drogen zwarte verf erover even gefohnt en dan satin vernis erover onverdunt en met lage druk en wat kreeg ik te zien mooie textuur zoals in de echte Golfjes van in die tijd , ik was zeer tevreden en heb hem dan verder afgewerkt

attachment.jpg

op dat donkere blauw was mijn enige keus voor het interieur licht grijs of licht beige en het laatste is het geworden

attachment.jpg attachmentid=56526[/img]

nu is het maar te hopen dat het in jullie smaak ook valt , want anders weet ik het niet meer hoor

De kleuren hoeven niet in iemand anders zijn smaak te vallen Coachke, het is jouw model.
Het is wel mooi gemaakt en geschilderd, en dat is dan wel iets waar anderen kunnen over oordelen ;)
Doe gerust verder, zal een mooi eindproduct opleveren...

Volledig met Beyond eens. Als jij de kleur mooi vindt, moet je het gewoon zo laten.
Het is me al opgevallen dat jij heel vaak afgaat op de mening van iemand anders. Als iedereen zou zeggen dat hij in het roze moet terwijl je het zelf niet zou willen, zou je het nog doen ook haha.
Dus gewoon je eigen gevoel volgen, dat is meestal het goeie gevoel. ;)

Voor de rest is er op het iets te dikke vernis, weinig op aan te werken. Interieur kleur is zeer goed gekozen, zal mooi staan bij de body kleur.

Ik heb nog een klein opdatetje , ik had nog schijven liggen van mijn Porsche erfenis en die passen toch wel op de voorste veerpoten , ik heb ze mooi geschilderd en liggen nu mooi te drogen evenals de velgen komen ook van mijn erfenis , ik heb ze wel moeten aanpassen , het enige wat me wel stoort is dat het slicks zijn maar ja ik heb niks anders
kijk maar

attachment.jpg

Ben eindelijk begonnen met verlagen , en wel op een heel originele manier kijk maar
ik heb gewoon de veerpoot onder veer of het wiellagerblok afgezaagd , daarna de dikte van het veerbeen gemeten en daar een boortje van dezelfde diameter en de veer uitgeboord op de diepte die moet zakken en daarna alles gekleefd op de juiste maat

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

met de achterpoot juist hetzelfde gedaan

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu de speed build bijna voorbij is kunnen de slow builders ook eens aan bod komen zeker :laugh::laugh::laugh::laugh:
Alle gekheid op een stokje
Ik heb ook nog wat gedaan buiten supporteren en buiten het huishouden heb ik nog wat gebouwd aan mijn project
De ophanging is nu klaar en hangt te drogen ik heb toch een kiekje genomen dat ge nu kan bekijken maar met al dat gedoe ben ik fotoke vergeten ik zal het direct verbeteren
Hier ze hier is de foto

attachment.jpg

Voor de collega's het gele dat zijn sportschokdempers van het merk Bilstein en die zijn altijd geel vooraan de mooie gedetailleerde schijven met de Brembo remklauwen , achteraan zijn het de originele , de velgjes heb ik een zeer lichte wash gegeven op aanraden van een brouwer collega en ook van een prachtig boek dat ik ook van een toffe collega heb toegestuurd gekregen boordevol toffe bruikbare tips die ik ZEKER in de toekomst ga gebruiken ( bedankt gasten )
ik zou graag zoals gewoonlijk een beetje feedback krijgen of het goed of slecht is
Op voorhand al bedankt beste collega's
Coachke

Laatst bewerkt:
Ja ik weet het het is weeral efkes geleden maar ik ben aan het sukkelen geweest met de ramen van de golf namelijk tegenwoordig zit er ter camouflage een zwarte rand rond de ramen van auto's ( is om de bevestigingen te verbergen is goedkoper dan sierlijsten ) nu bij deze uitvoering van Fujimi hebben ze daar een matte rand aan gedaan en die moest geschilderd worden langs binnen en het effect is wel mooi maar mijn handen hebben de tand des tijds gekregen en den bibber zit er een beetje in .
Het rare is als je ze wil afplakken met doorschijnende tape is op die plaats dat mat weg is (en dat is zo ik heb het ooit ontdekt toen er op een gematteerde venster op het werk een mededeling werd geplaatst en daar waar die tape gekleefd was , was de die plaats doorzichtig raar ) dus heb ik serieus gesukkeld om het afgeplakt te krijgen zelfs met masking tape vloeistof is dat matte efffect ook weg
Dus tot daar het is dan toch in orde gekomen
Maar eerst wat foto's van het interieur ik heb wat geëxperimenteerd met de belichting omdat ik nooit tevreden was met de belichting en de kleur verschuivingen hier enkele voorbeelden in wit papier een fotocabine gemaakt en er een filmlamp boven gezet en hier het resultaat

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Terug
Bovenaan