Ik blijf nog een beetje knoeien met mijn AB, na een tijdje komt hij elke keer weer dicht zitten.
Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik met de dunste naald van 0,2mm werkte, maar ook met de naald van 0,5mm gebeurde het.
- Welke verf gebruik je (merk / type)?
- In welke verhouding verdun je, en waarmee?
- Welke druk gebruik je op de compressor?
Zo dat was de bouw van mijn eerste modelbouwmodel na 30 jaar, al veel geleerd, al veel tips gekregen, nog veel te verbeteren, dus op naar de volgende ...
Het is een veelbelovend begin, met ruimte voor verbetering. Je zult zien, en zult daar motivatie uit putten, dat je volgende model waarschijnlijk al beter wordt dan dit, en het daarop volgende weer beter.
Ik ga hier geen lijst met verbeterpunten noemen, maar zou je wel willen attenderen op een leuk werkje dat je hier hebt gemist: het met secondenlijm (of putty, maar goed mijn advies is kort gezegd secondenlijm) opvullen van de kiertjes aan de achterzijde van de stoelen; en daarna het glad te schuren. Dit geeft, als je het goed doet, een dusdanig resultaat dat je niet meer kunt zien dat er ooit kiertjes hebben gezeten.
Als je het model meeneemt naar de ledendag, wil ik er eens met je naar kijken en wat suggesties doen over hoe je bepaalde dingen eventueel zou kunnen verbeteren. Wat betreft mijn drie vragen aangaande het airbrushen, zie ik je antwoorden graag tegemoet.
Voor nu, chapeau voor deze herontmaagding in de hobby!