Mannekes dit was heftig enerverend enorm
Om te beginnen gisteren naar Lichtervelde gereden , kevertje was ondertussen lekker in het groen aan het drogen na dat ongelukkige voorval , dus ginder aangekomen even wat rondgelopen ,Steven had ik al gezien maar die was druk bezig om zijne wel verdiende portemonee te spijzen dus liet ik hem maar doen .
Na enige tijd kwam Steven zelf naar mij om me de hand te drukken , eerst even wat gebabbeld en dan over de putty begonnen en hij prijsde mij de Clever putty aan dus doosje meegenomen
En vanmorgen de strijd aangebonden met dat rare spul , mijn kleindochter die kende dat als speelgoed maar had dezelfde doos maar met andere tekst op dus in feite is het gewoon speelgoed
Ok om een uur of elf begonnen , dat goedje kleeft overal aan behalve ........ jaja aan plastiek het is te zeggen je moet het deftig aan drukken wil het blijven kleven maar aan mijn mes daar zou het bijna naar toe springen
Kleine worstjes gedraaid en die aangebracht ongeveer zoals op de tekening trok op niks veel te dik , geen mooie rondingen echt gekl... met dat spul en dan de miserie om de kever nog vast te kunnen houden want overal hangt die putty en daar waar je handwarmte komt begint dat terug te werken
Na de tekening nog eens goed bekeken te hebben zag ik dat de figuren mooi glooiend zijn gemaakt dus ik zat ergens niet 100 % juist met hoeken en kanten , maar nu kwam onze Filip zijn cuttermes er aan te pas lekker scherp , ik begon de uit de hand de afrondingenzelf te snijden en dat ging vrij vlot en het werd met de minuut beter , ik had het gevonden ik maakte op een stuk glas een plat gerold stuk putty en sneed er reepjes af die ik de vorm gaf die in de richting van het voorbeeld gingen
De kever even in de diepvries gezet en een boterhammetjes gegeten en verder gegaan ja nu was de putty hard en bleef mooi zitten en stilaan kwam er toch zich in , uiteindelijk ben ik toch klaar geraakt , snel naar beneden gevlucht mijn airbrush in gereedheid gebracht lekker kleurtje in gedaan en een paar laagjes verf opgezet .
Na een klein kwartiertje drogen de putty voorzichtig verwijderd en het resultaat zie je hier
De putty look
de gespoten versie nog ruw de afwerking volgt wat later
Ben tevreden omdat dit voor de eerste keer is dat ik zulks gebruik en er mee werk
Grt
Marc