Maar weer eens ’n paar foto’s van mijn vorderingen.
Ik ben niet zo heel veel opgeschoten omdat ik de hele werf ook nog heb moeten bouwen maar dat is allemaal nu klaar.
Eerst even ’n paar foto’s van mijn nieuwe werk plek.
De grote werkbank, hier ga ik het meeste werk doen.
Het gereedschapbord en ’n plaats voor de tekeningen en ook nog eens voor wat andere dingen te doen.
En gelijk ook nog de computer mooi in de buurt.
Inmiddels is het hele onderwaterschip in de spuitplamuur gezet en spiegelglad geschuurd.
Ook heb ik het inmiddels in de grondverf gezet waar ze voorlopig in blijft staan, dit ga ik om beschadigingen te voorkomen pas op het aller laatste moment schilderen.
Hier ging er iets niet goed, let niet op de borstwering want dat kromme word vertekend door de foto.
Het probleem waren de planken tussen de roosters.
Deze heb ik om te verouderen evenals het dek in de azijn met staalwol gezet en wat schertst mijn verbazing?
Het dek is super mooi geworden en de helft van deze planken werd blauwachtig en bij de andere helft gebeurde er helemaal niks dus heb ik alles maar gesloopt en opnieuw gemaakt.
Had ik tenminste weer ’n week werk.
Nu heb ik dit gedeelte in de beits gezet en dat is ook goed gelukt.
Vermoedelijk was het vurenhout wat gewoon houtkleur bleef omdat dit toch wat vettig is en Lindenhout wat blauwig bleef anders zou ik het ook niet weten.
Het dek is van Tanganyka en dat was perfect.
Hier is nog eens het kleur verschil te zien maar het is allemaal weer in orde.
Ondertussen heb ik de geschutspoorten er in zitten en ga nu de binnenkant fineren en rood maken dus kan ik deze week weer volop