Hoofdsponsor

1/35 Whippet WWI English Tank [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter DJs
  • Startdatum Startdatum

DJs

Well-known member
Registered
Beste modelbouw liefhebbers,

Na een lange tijd van afwezigheid (gebrek aan tijd) heb ik besloten om mijn laatste project waaraan ik bezig ben
toch met jullie te delen.

Omdat het dit jaar juist 100 jaar geleden is dat WWI begonnen is komt dit in onze tak van hobby natuurlijk ook veel aan bod
en zijn er verschillende bouwdozen te verkrijgen met modellen uit deze tijd. Zo heb ik besloten om eens de Engelse Whippet
(niet de hond maar de tank :laugh:) te bouwen
De kit is van Emhar en is op schaal 1/35

Ik moet zeggen bij het openen van de doos was ik wel wat teleurgesteld, plastic zag er niet echt schitterend uit en een stuk
van de plastic tracks was helemaal vervormd. Dan toch maar alle moed verzameld en beginnen kijken wat er nog van kon gemaakt worden.
Heb van het begin stadium wel vergeten foto's te nemen :8
De meeste van de rivets heb ik verwijderd en vervangen door P&D, de uitlaten zijn volledig herbouwt en hier en daar werd er wat PE toegevoegd. Ook het geshut werd volledig herwerkt met behulp van buisjes van Albion Alloys. Het onderstel werd voorzien van P&D en zelf gemaakte haken om later een ketting aan te hangen.
Ook heb ik na wat opzoek werk tracks gevonden van Friul.
OK genoeg gebabbel hier enkel foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dryfit

attachment.jpg

Tot zover het Eerste deel

Knappe verbeteringen aan dit model tilt hem gelijk tot een hoger niveau.

Thx mannen and it is good to be back Erwin.

Hier zijn we al met deel 2.

Het ganse model werd in primer gezet met humbrol verf, lichte zandkleur.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De tracks werden eerst in zwarte primer gespoten en daarover een laagje dark grey van Tamiya

attachment.jpg

En terwijl we toch bezig waren met donkere verf heb ik dan ineens maar de preshade geplaatst, er werd wel wat clear toegevoegd aan het flat black omdat de preshade dan nog wat beter doorkomt dan gewoon flat wanneer de basislaag erop word gespoten.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zover dan deel 2

Mooie dingen, blij dat je toch besloten hebt om dit met ons te delen DJ.
Kijken al uit naar het vervolg...

Mark

er werd wel wat clear toegevoegd aan het flat black omdat de preshade dan nog wat beter doorkomt dan gewoon flat wanneer de basislaag erop word gespoten.

aaaaaaaaaaha ...... dat wist ik nu eens niet !

Gelukkig was deze kit niet helemaal oké, nu kreeg ie de Djs touch ! Lekkere rivets, sjieke zelfbouw onderdelen.

@Interceptor thx
@Famo we leren altijd maar bij zo
@Gunit en hij heeft een redelijke touch gekregen hoor

Kleine update deel 3

Whippet werd in khaki gespoten, wel in verschillende lagen en zo komt de preshade er mooi door.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dat was het alweer, tot de volgende

Deel 4

De panelen werden wat opgelicht

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En het luik werd wat extra opgelicht om er zo wat meer uit te springen

attachment.jpg

Het onderstel werd ook aangepakt, de onderkant kreeg al een wat bruinere tint en de bovenkant werd iets opgelicht.
Ook werd al het wit vlak gespoten (typisch voor deze engelse tanks) waar nadien nog een rodestreep doorkomt.

attachment.jpg

Ook op de brandstof tank werd het witte vlak gespoten die ook nog een rode streep erop krijgt

attachment.jpg

Straks het vervolg

Laat het vervolg maar komen DJ. Dit smaakt duidelijk naar meer.
Knappe spuitwerken.

Mark

Beste kijkers,

Hier zijn we met Deel 5

De whippet werd voorzien van 4 verschillende soorten filters, alle panelen zijn afzonderlijk behandeld,
ook werden alle rivets al opgelicht.

Hier de hull

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het onderstel

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook de rode streep werd aangebracht op de brandstoftank (overspray word nog weg gewerkt) en het onderstel

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dat was het weer voor nu

Knappe schilderwerken. Rivets komen goed tot hun recht.
Benieuwd naar het vervolg...

Mark

Terug
Bovenaan