Hoofdsponsor

1/35 Whippet WWI English Tank [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter DJs
  • Startdatum Startdatum
Ik vraag me af in hoeverre zo een overspray ook niet een stuk realisme heeft ... Werden die markeringen "in field" aangebracht?

Knap resultaat, DJs. Als ik het namelijk goed begrijp is Emhar het niet helemaal. Dus voor mij een uitdaging die zeker goed gaat komen.

@PeiperJ @Interceptor @Danny : Thx
@steben : Ik wil het niet met 100% zeggen maar ik denk niet dat deze markering werd aangebracht op het veld.
Maar in die tijd zal het schilderwerk ook nog niet zo nauw gestoken hebben zekers...
@Swa : Idd de kwaliteit van Emhar is zeker niet top off the bill, zag er eerder uit als sprue's uit de jaren ... :wub:
We proberen dan maar om het tot een goed einde te brengen met de schilderwerken.

Deel 6

Beste kijkers

Heb het onderstel voorzien van wat aarde en dust, hiervoor heb ik wat pigmentpoeders gemengd met acrylic resin
en lichtjes met een tandenstoker aangebracht en dan wat getamponeerd met een kort harige borstel.
Als alles droog was het overspoten met wat deck tan en het nadien voorzien van een wash om wat meer diepte te
krijgen. Dan het volledig onderstel een wash gegeven en aales dan wat uitgeblend met een plat penseel lichtjes
bevochtigd met white spirit, en het ook zo wat bewerkt dat ik een licht streaking effect bekom.
Ok genoeg.... nu de -foto-

attachment.jpg

attachment.jpg

Enjoy ;)

Knap resultaat DJs. Ziet er goed uit.
Het lijkt wel of het zo hoort.

Mark

Prachtig DJ's. Ik hem vrijdag live mogen aanschouwen en het was al mooi, de verdere verwering en de bewerking met de modder verbeteren het nog meer.

Succes !

Groeten Rik

Ok hier zijn we met een kleine update,

Deel 7

De whippet werd voorzien van wat paintchips, deze werden aangebracht met een lichtere versie van de basiskleur.
De grote chips worden nadien nog wat ingekleurd met german camo black van Vallejo om het 3D effect te krijgen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dit was het dan voor de kleine update ;)

Live is ie nog stukken mooier ! De fotografie verstopt bepaalde effecten, zoals je bewerking met grafiet op de randen.

Allez, nog een duwke, dan kan ie zaterdag in wedstrijd... :)

Groeten Rik

Live is ie nog stukken mooier ! De fotografie verstopt bepaalde effecten, zoals je bewerking met grafiet op de randen.

Allez, nog een duwke, dan kan ie zaterdag in wedstrijd... :)

Groeten Rik

Op deze laatste foto's hier op het forum is het grafiet nog niet aangebracht Rik :nowink:
Bouwwerken lopen wat voor op het bouwverslag hier.

Ok hier dan Deel 8

De grote chippings werden ingekleurd met german camo black van Vallejo om een 3d effect te krijgen.
Ook de uitlaat kreeg al zijn wat roestige kleur, en de tracks werden gemonteerd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook werd het onderstel voorzien van wat uitlopende smeerolie.

Zo dit was het voor deze vlugge update, :)

zoals laatst gezegd, fantastisch in wording...

De aarde op de geleiders is prachtig gedaan, niet teveel, niet te weinig... Hopelijk dit weekend klaar?

zoals laatst gezegd, fantastisch in wording...

De aarde op de geleiders is prachtig gedaan, niet teveel, niet te weinig... Hopelijk dit weekend klaar?

Zal mijn best doen, heb vlug een klein sokkeltje gemaakt en hopelijk krijg ik de rest ook op tijd klaar.

wanneer kunnen wij deze live zien?
EDIT: kleine overlap met vorige post ... snorry

Hij is alvast mooi geworden !

Het is mijn persoonlijke mening, maar ik zou je 'smeer' wat bijwerken. Het komt me wat te zwaar over. Met wat thinner iets dunner laten uitvloeien, zoals je met roeststrepen doet. Misschien wat extra glansvernis er over om te benadrukken dat het om olieresten gaat.

Of loop ik op de feiten vooruit... ?

Succes nog en hopelijk zien we hem in Blankenberge.

Groeten Rik

Thx mannen, als alles goed verloopt zal deze idd te zien zijn in Blankenberge

Wat de smeer betreft rik, heb van peter ook die opmerking gekregen, en het stoorde mezelf ook al toen ik de foto's bekeek
dus dit word nog bijgewerkt. ;)

Terug
Bovenaan