Hoofdsponsor

Yamato 1/200

ERVARING
20 jaar
BOUWWIJZE
Zo veel mogelijk RUDD maar toch een klein beetje aftermarket.
BOUWBUDGET
Niet mee bezig
BOUWSTATUS
Work in progress
COMMENTAREN
muggenzift maar raak
Heel imposant werk, en ik vrees al voor het moment dat ik dit in een kleinere schaal moet overdoen...

Ik vraag mij af hoe dit schip door vliegtuigen tot zinken is gebracht.
Als je ziet hoeveel luchtafweer daar op stond:oops:
De luchtafweer toen was niet wat ze nu is... de vuurleidingscomputers enz waren basic, enz.. grootste verdediging was een gordijn leggen van ontploffende granaten rondom het schip als een schild.

Thanks.

Update,

We beginnen met het vermelden dat het houten dek een echte ramp is.
Er blijven delen omhoog komen, op verschillende plaatsen heb ik lijm eronder gespoten met een injectienaald maar het blijft tegenspartelen.
Verder gaat alles rustig zijn gangetje.

Nog maar wat geschut.

Lopen van het secundaire geschut worden vervangen.

46cm geschut.

In de verf.

Hier komt de Yamato op te rusten.

De kraan.

De katapults.

Ondertussen al wat rigging.

Het eiland geplaatst.

Wordt vervolgd.

Grtz.

Luc :cool:

Jammer van het dek hout, op de foto ziet het er nochtans netjes uit.
eiland en de koepels zien er prachtig uit

Die vervanglopen zijn zeker een pluspunt en mooi werk aan de kraan. Jammer van het dek maar het moet misschien langer drogen?

Mooie vooruitgang met al die PE frummels erop. Wat ik dan weer grappig vind is dat dat de kraan uit PE bestaat en de katapults gewoon uit plastic.

Bedankt mannen,

Jammer van het dek hout, op de foto ziet het er nochtans netjes uit.
Klopt Marc, met kunstlicht erop is het minder goed te zien.
Maar hier en daar blijven er bobbels omhoogkomen.

Jammer van het dek maar het moet misschien langer drogen?
Het dek is zelfklevend Erwin en was niet simpel te plaatsen vanwege de kleefkracht, ik had misschien beter een dunne laag extra houtlijm aangebracht en wat gewichtjes op gezet.
Bij mijn vorige modellen was het dek van 'Pontos' maar de Yamato was daar niet te vinden dus werd het een Chinees merk.

Wat een schip maar wat zijn die dingetjes op de lopen van die kannons ?
Ik zou het niet weten Dany, ik had de keuze tussen die PE 'dingetjes' of blastbags maar bij die laatste konden dan de lopen niet meer bewegen.
Er hangen aan beide zijden van de lopen een soort platforms dus ik veronderstel dat die er waren om misschien de blastbags te plaatsen of verwijderen.

Wat ik dan weer grappig vind is dat dat de kraan uit PE bestaat en de katapults gewoon uit plastic.
Daar heb ik mij ook vragen bij gesteld Ron.

Gewoon mega!!! Prachtig werk!!
Thanks.

Grtz.

We beginnen met het vermelden dat het houten dek een echte ramp is.
Er blijven delen omhoog komen, op verschillende plaatsen heb ik lijm eronder gespoten met een injectienaald maar het blijft tegenspartelen.
Als de blazen blijven rest er niets anders dan een sneetje in te maken en dan weer te lijmen en lichtjes op te schuren indien nodig want zal zeer dun zijn vermoed ik.
Hout is op dat punt wel vergevingsgezind.
Prachtig werk zover.

Bedankt voor de tip Pascal,

Voorlopig blijft het na mijn injectie herstelling redelijk te doen.
Komen ze terug dan wordt het snijden.

Grtz Luc :cool:

Succes Luc met uw hout , verder ka, ik niks anders doen dan genieten en mijn ogen uit mijne kop kijken want ik zie hier dingen die nog nooit gezien in verband met het schip
Marc

Ik dacht dat deze platforms waren om de lopen uit te lijnen of te kalibreren.

Mooi werk tot nu toe en ik hoop dat je dek het houdt... al gehoord van mensen die gaten boren in het bestaande dek en deze gebruiken om het zo van aan de achterkant extra vast te lijmen.

Ik dacht dat deze platforms waren om de lopen uit te lijnen of te kalibreren.
Dat zou perfect kunnen maar ik heb eerlijk gezegd geen idee.

ik hoop dat je dek het houdt... al gehoord van mensen die gaten boren in het bestaande dek en deze gebruiken om het zo van aan de achterkant extra vast te lijmen.
Bedankt voor deze tip, dat lijkt mij ook een goed plan en neem ik mee voor de volgende.

Grtz.

Het einde is in zicht,

Rigging is gedaan, nu nog wat personeel plaatsen en beetje afwerking en dan de eind foto's.

Rigging,
Is het historisch helemaal juist? Ik ben zeker van niet.
Ik heb zowat de voornaamste geplaatst, de echte had een hele spinnenweb hangen.

En ik zie juist op de laatste foto dat ik nog een stukje draad moet afknippen :winking:

Wordt vervolgd.

Grtz.

Was een rustige dag zo te zien, hier en daar liggen mensen te luieren.
Brengt wel leven op het schip.

Fred

Terug
Bovenaan