Hoofdsponsor

Ygritte (eerste stappen op nieuw terrein) [wip]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Een paar dagen geleden ben ik nog eens in het water gesprongen om iets nieuw te proberen.
Het is eerlijkheidshalve niet mijn eerste sculp, een paar figuren heb ik al gemaakt.

gemotiveerd door Lieven en de bust die ik onlangs geschilderd heb, wou ik toch het maar eens op wagen.

Af is ze nog lang niet, maar ik ben in mijn Enthousiasme vergeten foto's te maken van het begin.

Ze is 60 mm groot en tot nu volledig in Supersculpey

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan

Laatst bewerkt:
Mooie start Jan. Is het een Inuit vrouw die je in gedachten hebt?
Hoe heb je de structuur van die jas zo gekregen ? Lijkt me wel speciaal.
Succes bij het verdere verloop van je sculpting avonturen.

Mark

Is voor mij een onbekend personage. Heb al wel van Game of Thrones gehoord, maar heb er nog geen aflevering van gezien.
Die vest is wel knap gedaan dus. Je moet er maar aan denken...

Mark

Ik vind het een indrukwekkende figuur, maar je had de basis van de anatomie in orde moeten maken voor je aan de fijne details begon. Vergelijk met een foto van de figuur, er zou meer voorhoofd moeten zijn, of de ogen zouden naar beneden moeten, tot ze net in het midden van het hoofd zitten.

tumblr_m8y2t1lK3s1qev2sso1_500.jpg

deze foto dient als voorbeeld
attachment.jpg

Heb ondertussen geprobeerd de anatomie aan te passen, met wisselend succes.

de tussenstand

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Kritiek en voorstellen mogen

grtx Jan

Ik vind het al veel beter zo. Ik heb net deel drie in huis gehaald en heb moeder ook aan het werk gezet om eens iets moois te borduren: DSC01970bis.jpg

edit: link veranderd in afbeelding. Misschien inspiratie voor je volgende bouw?

Laatst bewerkt:
De vorm van het gezicht is inderdaad veel beter zo Jan.
Misschien nog iets smaller, en een beetje hoger voorhoofd...
Ik kijk nu natuurlijk wel naar de foto... Zelf zou ik het niet kunnen.

Mark

Mark, nog smaller gaat niet meer. is leerschool misschien tijdens het schilderen iets proberen
Het voorhoofd geeft een beetje een vertekend beeld door de foto.
Steven, krijg jammer genoeg je link niet open.
ben blij dat het jullie een beetje bevalt.

grtx Jan

OK, bedankt voor de toelichting Jan.
Ik blijf je avontuur volgen...

Mark

ach " Game of Thrones" ... mooie serie .
Jan vindt het persoonlijk een mooie buste maar is het hoofd niet wat te "blokachtig" qua echte foto ik bedoel is het hoofd niet wat fijner ?
Het zal misschien wel veranderen na het schilderen , maar krijg toch het gevoel dat het niet zal zijn wat er op me af komt .
Mocht het om een onbekende vrouw zijn is ze subliem maar als de actrice erboven heb ik een beetje mijn twijfels .
Jan ik ken je , je kan tegen kritiek en is daarom dat ik dit schrijf . Maar voor de rest een sterke buste .

grt Nicolas

Nicolas, kritiek is terecht maar kan er jammer genoeg niets meer aan veranderen.
was de eerste poging, er zullen er nog volgen want ik vind modelleren eigenlijk best leuk.
Het zal wel nog eventjes duren voor ik een goed niveau behaal, maar zoals ge weet een meester is nog nooit uit de lucht gevallen.

Grtx Jan

Ik heb nog een paar klein delen toegevoegd en grondverf aangebracht.
Ze is niet zo als ik ze zou willen, maar voor een van mijn eerste sculpts kan ze er mee door.
Schilderen zal ik ze toch, al was het maar just for fun.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan

Ik ben aan het experimenteren op mijn zelf gefabriceerd model.

Waar wil ik naar toe, het is koud en het gezicht staat de koude en wind onbeschermd tegenover.
Dit is ongeveer de atmosfeer die ik wil vangen met de gezichtskleur.

De koude roep een rode kleur op in het begin, maar extreme wind laat de gelaatskleur snel overgaan in een grauwe kleur iets tussen blauw en grijs denk ik. momenteel zit de mot er een beetje in dus tips zijn welkom.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan

Jan, ik kan zien waar je naartoe wil met je schilderwerken...
Toen ik in de winter bewaking stond in het diamantkwartier, dan gingen mijn handen en gezicht eerder naar de lichtgrijze tot witte kant op.
Het rode kleur is inderdaad van het bloed dat naar de onbeschutte plaatsen wordt gestuwd.
Wanneer je op andere plaatsen grote kou krijgt, gaat je lichaam aanpassingen maken. Zeker qua bloed toevoer...
Dus het is niet alleen de wind die zorgt voor het "wit" weg trekken van de huid.
Voor mij mag je het gezicht zelfs lichter van kleur maken, of misschien een licht grijze laag geven. Persoonlijk komt het nogal rozig over nu.

Mark

bedankt voor de tip Mark,

Heb ondertussen een nieuw hoofd begonnen, onder het moto al doende leert men.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

zelfde grote, zelfde materiaal.

grtx Jan

Maar zeker beter qua vormgeving...
Ben benieuwd naar het vervolg. De start ziet er zeker goed uit.

Mark

ziet er inderdaad al veel fijner uit Jan .
En de ogen zijn een schitterend idee .

grt Nicolas

Terug
Bovenaan