Hoofdsponsor

Ygritte (eerste stappen op nieuw terrein) [wip]

Inderdaad al doende leert men,
Ik vind figuren sculpen, iets fascinerend,
en dat is dus idd al doende leert men.

Knap dat je daaraan begint en het post ook, ik volg dit met plezier.
staat zeker ook op mij to do lijst maar ik weet dan ook dat het enorm moeilijk is
en ik nog niet eens dichtbij een resultaat ga komen dat ik zou willen en hier op het forum zie.

ondanks mijn pessimisme (realisme) ;)
Volg ik deze toch ! :)

mooie vorderingen, dat nieuwe hoofd,
word dat een aziatische madam ?

Aangezien ik iets moest doen tijden Scale Force, heb ik een beetje aan deze figuur gewerkt.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan

Toffe vorderingen Jan. Ja een mens doet al eens wat om zich bezig te houden...
Ziet er goed uit. Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark

Heb een anatomisch juiste vrouwen borst gekneed en daar een gietmal van gemaakt. Het is een soort resin/plastiek gemakelijk te mengen en te gieten.

Grtx Jan

Heb een anatomisch juiste vrouwen borst gekneed

Dan heb je nog de keuze tussen ongeveer 2.5miljard verschillende vormen ;-) (eigenlijk 5 miljard, daar links en rechts nooit echt gespiegeld zijn)

Het gezicht vind ik momenteel te oud lijken, maar het haar is fantastisch...

Ik zou om dat 'oude' te vermijden, geen rimpels naar de lippen toe laten lopen; op de voorbeeldfoto op p1 zijn er wel kuiltjes in de wangen maar het gebied rond de mond is glad. De ruimte tussen de jukbeenderen en de neus kan nog iets opgevuld en afgevlakt worden, zodat het terug wordt zoals op de foto bovenaan deze bladzijde.

Ze is niet zoals ik het graag zou hebben, maar ik heb voorlopig een grens bereikt dat als ik verder probeer het verpruts.
Dus verf erop en aan een andere bust beginnen.

Img0746.jpgImg0749.jpgImg0747.jpgImg0748.jpgImg0745-2.jpg

Grtx Jan

persoonlijk denk ik net als StevenVD dat ze er jonger zou uitzien zonder die 'rimpels' op haar bovenlip.
Maar knap dat je zelf figuurtjes maakt ;)

Jullie hebben beide gelijk, is een van de manketentjes die ik met verf ga proberen wegwerken.

Grtx Jan

Is toch een mooie buste geworden Jan en inderdaad stoppen voordat het model alsnog compleet mislukt omdat je maar door blijft boetseren.

Heb nog een paar kleine aanpassingen aangebracht.

Untitled-1.jpg

Met de huidskleur kan ik leven, het haar wil ik nog aanpassen.

Grtx Jan

Mooi, Ik vind het geslaagd ;)
Het enige wat mij opvalt op de laatste foto, is dat de ene wenkbrauw langer lijkt dan de andere (kan aan de foto liggen hoor?)
Heb er even je foto voor geleend om duidelijk te maken wat ik bedoel ;)
attachment.jpg

Als je het haar nog wil bewerken kan je dit eventueel ook nog wat bijwerken?

Tsjonge Jan, goed voortvarend bezig ! :35:
Beginner hoef jij je écht niemeer te noemen hè..
Vrouwengezichten zijn al moeilijker ook vanwege die meer subtiele details..en van
foto's af sculpten maakt het nóg lastiger...

vraag : Bezit jij boeken over menselijke anatomie ?

Peter, heb verschillende boeken persoonlijk vind ik de tekenboeken van Burne Hogarth het best geschikt als referte.
En gebruik ik volgende tool http://hpc.anatomy4sculptors.com/ , gewoon ingeven hoe groot je je figuur wil maken en het programma geeft je de juiste verhoudingen.

grt Jan

Terug
Bovenaan