Goedemorgen Beste Kijkers !
@Silenoz, bedankt voor de link, maar 'k had die al zelf tegengekomen. Goede bron, mooie foto's.
@Famo : 't is bouwverlof, hé manneke, de werken vorderen goed !
Vandaag gaat ie in de primer.
De beide platformen voor de gunner en de lader. Links in goede staat, rechts met battle damage.
Op foto's had ik gezien dat ze door schade afhangen, of schots en scheef hangen, ...
De achterzijde. Uit de doos met restanten van oude kits heb ik een trekhaak uitgescharreld, een overschotje van een andere Rus : de BA10.
De steunen, degene op de extra sprue waren niet bruikbaar wegens teveel flash, heb ik uit messing gemaakt en een schijfje koper er onder gesoldeerd. De pin die er zou moeten onder zitten is er niet, het geheel komt op een dio en de pinnen zullen niet te zien zijn.
De scharnier punten zijn de koplampen. Ik heb ze teruggevonden wanneer alle andere delen uit deze sprue genomen waren.
Maar deze lampen waren in disproportie. Heel kleine lampjes in enorm zware beugels. Dus de lampen er uit gezaagd en de stiften er in gelijmd.
Bemerk de kleine spatborden achteraan.
De tweede track. De terugloopwielen zitten op een V-vormig onderdeel. Dit heeft twee stiftjes aan het uiteinde. Eén waarmee het vast zit in het chassis, het andere ter bevestiging van het terugloopwiel. Met deze stiftjes zit het deel vast in de sprue. De andere heb ik voorzichtig uitgezaagd langs het stiftje, maar van één was ik wat te overhaast en heb het stiftje van het terugloopwiel afgezaagd : gevolg, battle damage. Gewoonweg het terugloopwiel achterwege gelaten en wat meer sagging gegeven aan de track.
Eén koplamp met battle damage.
Nog enkele foto's van het complete ensemble. De klinknagels op de hull zijn nu wel goed waarneembaar.
Uit dunne koperplaat is nog een kist gemaakt voor de achterzijde. De beide platformen hangen af door de vallende stenen van de schouw.
Een extra detail die op alle foto's weer te vinden is, maar dat Maquette niet voorzien heeft. Een steun onder de hull. Ogenschijnlijk staat hij schuin, maar dat is gezichtsbedrog. De foto is in perspectief genomen en de hull zelf is ook schuin.
De volgende update is in kleur.
Groeten Rik