Bedankt voor de reacties. Het gebouw moet zijn plaats nog krijgen op de ondergrond. Nu er figuurtjes zijn, moet er ook wat plaats zijn om die neer te zetten. Ik had eerst gezocht in mijn stash met kaders, maar er zat niks passend bij. Gelukkig vond ik gisteren in de kringwinkel een heel mooi exemplaar met de ideale afmetingen. Het heeft een marmermotief met gouden randen.
Maar er kan niet gewoon een plein rond gelegd worden, want de positie van de tempel is naast de bergwand en hoger dan de toegangspoort.
(zie Wikipedia voor de mogelijkheid om de Akropolis in 3D te bekijken).
Ik heb een plan omgezet naar schaal 1/500 zodat ik de topografische lijnen kon uitzetten.
Een stukje van de bergwand wordt rechts afgesneden van het plein en er komt een helling aan de linkerkant. De hoogte van de ondergrond zal 2,3 centimeter zijn. Ik maak dit volledig uit foamboard.
De vloerplaat van de tempel is uitgesneden uit het foamboard zodat ik de Redutex vloer tot tegen de traptreden kan leggen.
Er is maar een klein stukje plein over aan de voorkant van de tempel.
De bodemplaat van de kader wordt vastgelijmd in plaats van het glas.
Het foamboard wordt daarop gelijmd.
Om de tempel op de juiste hoogte vast te kunnen maken, worden de stevige gietramen van een Italeri Da Vinci-kit op maat geknipt zodat ze vijf millimeter van de bovenrand af blijven.
De lange stukken worden in de bodemplaat vastgehecht.
Dan worden de korte zijden toegevoegd. De tempel zal nu met modelbouwlijm vastgekleefd kunnen worden.
Omdat de bouwplaat van de tempel onder de Redutex vloertegels terechtkomt, kan de vloer er pas op als de tempel helemaal af is.
Voor de afwerking van de zijden van het dio had ik nog karton met metselwerkmotief. De naden daarvan zijn in het karton gedrukt.
De Redutexvloeren zijn al voor een deel ingepast nadat het karton rond de base vastgekleefd is.
Op reconstructietekeningen zijn er meestal boompjes te zien. Daarom kocht ik deze Joefix basic nuts, waarvoor ik nog boomstammen moet uitzoeken. Nu ga ik een wash op de tempel doen zodat die afgewerkt kan worden.