Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
De laatste arm was ook klaar met polijsten dus weer een dryfit en toen de armen final geplaats , nu afwerke op de armen kleur details en wat bedrading net onder de rand solar wings aanbrengen .
de wieltjes hebben zich niet bezeerd :0 maar zijn zo wel beschermd tegen beschadeging
Nou luitjes weer een kleine update , de suspension armen zijn klaar in de center of the wielen NASA logo bekabeling poorten in de suspension armen naar de onderkant solar panels klaar , dat komt later .
toen verder met de opportunity Cam Rod , het statief in het rood vierkant .
Deze is globaal geprint en wordt nu verder aangekleed met details , eerst kleine stekker huisjes ( soort pc VGA ) uit styreen gemaakt waar later alle gebundelde kabels in gemonteerd worden .+ alle kabels leiders
Het zijn er 42 dus ik kan nog even , als dit klaar is eerst alles in paint voor de eind bekabeling en details en dit onderdeel kan na afwerken solar panels gemonteerd worden .
Mooi werk B. en die velgen zijn wel cool
Maar heb je zelf de tekeningen gemaakt voor het printwerk, en zo ja welk programma heb je hier voor gebruikt als ik vragen mag?
nee ik heb die tekeningen niet zelf gemaakt , die zijn er al ( Nasa JPL ) en een vriend van me heeft ze ongeprogrammeerd in schaal versie die ik wil .
Maar niet alle details zitten erop die geef ik zelf aan en wat ik zelf wil doen laat ik achterwege vanwege hoge kosten .
er is veel te krijgen in 3D wat je kan laten printen en kan opbouwen .
ik moet nog drie onderdelen waar ik het zelf meer accuraat maakt
Ik ben wel met een 3D tekening programma aan het aanklooien , maar het gaat me steeds makkelijker , maar onderaan beginnen
deze printing " High detail frost " , kan nog niet thuis gedaan worden , ik laat het doen en misschien over 2 jaar is er een thuis printer op dit niveau
nou luitjes de zonnepanel zijn af na drie weken pieren , heb ze ingesloten in 2 laklagen en dit moet nog eens twee keer om een real zonnepaneel te krijgen ( glasdikte ) , de camera statief is volledig klaar met bedrading en bedrading verloop voor later en is in plate fase , later wordt dit alles in paint gezet .
dan nog de :
radar arm , robot arm , antenne en wat kleine hardware details en dan alles verbinden , maar dat komt nog .
Tja wederom prachtig werk hier. Misschien ooit eens de Curiosity...wie weet?.
Geeft toch wel weer moed dat deze rovers nog onder de aandacht staan. Nu met de Curiosity zijn de updates van deze rovers erg nihil geworden van de NASA. Ik vond het daarom ook destijds erg dat de SPIRIT ( tweeling zus ) het leven had gelaten.
Maar nu door jouw mooi detailwerk komen ze weer tot leven. Gaat u zo door...
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.