463. Mijn toegenomen activiteit op het forum wakkerde intussen langzaam maar zeker de vlam aan om weer 's naar mijn Delage-tekening te gaan kijken. Ter herinnering, na het tekenen wil ik het model gaan bouwen door middel van ouderwetse methoden, draaibank en freesmachine, gieten, persen et cetera.
Hoe stond het er ook alweer mee?
- Fotocollectie: nieuwe foto's gekregen uit Florida, deze zullen moeten worden geïmplementeerd binnen alle fotomappen.
- Communicatie Florida: ik zou nog foto's van de Delage-fabriek in Parijs aan Revs Institute toesturen. Dit zal ik oppakken.
- Communicatie Engeland: nog geen reactie van Brooklands museum op mijn mails (over blauwdrukken motorblok). Ik zal ze bellen.
- Tekening: ik was bezig met het fractioneel verlagen van het voorste deel, om de slinger op de juiste hoogte te krijgen in combinatie met een meting die, achteraf gezien, op twee manieren kan worden opgevat. Actie: terugkijken in de tekenlogs, nameten op basis van persoonlijke aantekeningen hoe het ook alweer zat, afronden verlaging. Op basis van nieuwe detailfoto's achterzijde stuurhuis, deze details intekenen. Daarna uitzoeken wat de beste volgende tekenstap zal zijn.
Edit post: inmiddels ben ik erachter dat ik elders uitgebreide aantekeningen heb gemaakt (februari 2021) van hoe en wat. Top! Dus die kan ik erop naslaan.
De eerste stap heb ik gezet door Fusion na een jaar weer 's te starten en oriënterend te kijken en mijn geheugen op te frissen.
464. Enkele screenshots voor de sfeer. Allereerst de huidige positie van de slinger:
465. Dan de oude en de nieuwe positie vergeleken. Zie dat ook de chassisbalk, de vering et cetera, een oude en nieuwe positie heeft. Afgaande op het eerste screenshot, heb ik die dingen blijkbaar grotendeels al gecorrigeerd (ook al heb ik de tekening 'halverwege verlaging' genoemd), dus ik denk (=hoop) dat het meeste verlagingswerk achter de rug is.
466. Hier het geheel, toestand nu:
Ik hoop na 10 januari 2023 meer tijd te krijgen in mijn agenda, nu is het redelijkerwijs te druk om het tekenwerk te hervatten; maar ja je weet maar nooit hoe de microbe groeit...