@Dirk: de badkamer is nu, behoudens een stukje kitwerk en enkele detailkwesties, afgerond. Nu zit het plafond er ook in. Het blijft geweldig, elke keer, om er te mogen douchen en tanden poetsen, juist omdat we weten hoe omslachtig en lastig het is om elke keer 13 kilometer te moeten rijden voor een douchesessie.
Wat betreft d'n Lavabo, nee ik ga er vanuit dat weinigen weten wat dat is
@Peter: was het maar waar dat ik erin had mogen zitten... of ja, misschien had het wel gemogen als ik erom had gevraagd (als het me was aangeboden, had ik het zeker niet afgestaan). Nee ik ben vrij klinisch ingesteld op dat vlak, daar waar in Parijs de ene na de andere vinger van genode gasten aan de carburateur zat hier, het kleppendeksel daar -dat is toch nodig om uit te kunnen leggen hoe iets werkt...
-, daar heb ik de auto's toen uit respect helemaal niet aangeraakt. In Florida was er geen ontkomen aan natuurlijk, om goed te kunnen meten moest ik de auto daar wel aanraken. Ik deed dat zo weinig mogelijk. Het kwam me soms op opmerkingen te staan van de rondleiders die hun tour door het museum deden. Toen ik zei toestemming te hebben van de conservator van het museum, was het goed; ik kreeg toen te horen dat de rondleiders zelf geen van de auto's mochten aanraken. Dat deed me weer herinneren hoe uniek en gastvrij mijn behandeling aldaar was.
----------------
De zevende vlog is gereed. Omdat ik zo goed mogelijk wil vastleggen hoe het teken- en bouwproces van het model verloopt, is het noodzakelijk een overzicht te geven van het sorteren van alle foto's, video's, tekeningen et cetera. Dit is mijn eerste video die een wat breder modelbouwpubliek zal kunnen aanspreken omdat hij tips bevat over hoe je een grote database aan referentiemateriaal kunt indelen op dusdanige wijze, dat je de bestanden makkelijk kunt terugvinden en gebruiken.
Ik heb ervoor gekozen weer veel aandacht te besteden aan het uiterlijk en uitleg in de vlog, daar is nu eenmaal het onderwerp naar. De volgende video zal de volgende Fusion 360-voortgang tonen en zal er wat minimalistischer uit zien. Dit, zoals eerder in dit topic beschreven, om mijn beschikbare tijd beter te verdelen.
Klik op de Youtube-knop en dan op het viziertje rechtsonder, om de video op volledig scherm af te spelen. Vragen en opmerkingen zijn steeds zeer welkom!