Zoals in mijn vorig werkverslag gemeld was er nog wat werk aan de voorzetels, die gietnaden zijn ondertussen weggewerkt. Zoals Roy aanhaalde met een gebogen mesje geschraapt en daarna nog wat geschuurd.
Bij het bekijken van de motorkap zag ik aan de buitenkant een paar lijntjes die er niet horen, ik kan ze niet verklaren en op de foto is het enkel zichtbaar links van het midden. Het lijkt wel of je kan zien hoe de mal gevuld is geweest, omdat ik niet zeker was dat dit na het spuiten nog zichtbaar zou zijn dit maar even weg geschuurd.
De binnenkant van de motorkap vertoonde ook nog ejectionmarks, en omdat deze open kan moesten deze ook verdwijnen. De omtrekken wegkrijgen viel mee, maar ze zaten ook iets dieper in de naden van de motorkap en dit bleef opvallen. Uiteindelijk het deels opgelost door de diepte iets langer te maken, waardoor de overgang iets zachter gaat. Als je het weet zie je het nog, maar het springt niet meer in het oog.
Na al deze schuur, krab en opkuis werkzaamheden verdienden de onderdelen wel een likje verf. De airbrush stond direct te brommen van plezier op zijn nieuwe plekje en legde laagjes verf alsof het niets was. Ik moet zeggen het begint me beter en beter te lukken om een mooi laagje te leggen. De oorzaak van het gespetter heb ik ook gevonden, het is te zeggen, mijn hersenen wisten het eigenlijk wel, maar mijn vingers luisterden vorige keer nog niet goed
Eerst een stabiele luchtstroom, dan pas verf toevoegen en ja hoor dan lukt het wel!
Zo dat was het weer voor deze keer.