Het interieur zit al tot aan de turretring in de primer. Helaas is mijn spuitbus op, dus de rest moet in andere verf. Aangezien het de primer betreft en er nog wit over moet, is dat niet erg.
De constructie is al gevorderd tot aan het mortier. Ik heb de resinstukken van Resicast eens naast de kitonderdelen gelegd. Ik vermoed dat de kit van recentere oorsprong is want die ziet er correcter uit. De resinkit zou dan voor de Tamiya voorloper geweest zijn en gebruikt ook een heel andere mantletvorm.
Je ziet dat de resin lanceertube iets groffer in uitwerking is en een iets grotere diameter heeft. De rails in de tube zijn iets te prominent. Je moet de rib aan de kant zelf vastkleven maar die past niet helemaal tot op het einde. Voor de brugtank gebruik ik de kitversie.
De affuit voor de coaxiale Besa is underscale zoals je op de volgende foto kan zien. In mijn setje was de loop ook afgebroken. Ik vermoed dat dit stuk bij Tamiya ook een geheel is, maar AFV levert de hele MG afzonderlijk. De mantlet is wel een platte plaat. De handleiding van AFV laat je de loopaanzet van het mortier, de mantlet en de affuit apart ineenzetten, hoewel er ook een onderdeel is waar die affuit al op de mantlet vastzit; de loop die daar bij hoort is echter iets langer. Dit doet me me afvragen of er ook verschillende marks waren voor dit mortier.
Resicast heeft wel de regelstang voor de elevatie goed aangepast, die hoort wat dikker dan AFV het uitgebouwd heeft. Er zat geen resin kulas bij, wat ik merkwaardig vind; dat betekent dat Tamiya die dan wel zou meegegeven hebben.
De periscopen zijn ook iets te grof als je de fijne clearparts van AFV ernaast legt.
De radio is echter een hele mooie toevoeging, waar nog wat PE bij hoort ook. Die staat nu al in de zilververf, voordat het PE uitgesneden is; dat zal namelijk pas na het detailleren tot een rasterwerk samengesteld moeten worden. Dit alles is ook wat giswerk, want dit Petard mortier van Resicast is geen reguliere kit en werd voor me apart samengesteld. De handleiding zat er niet bij en ze was ook niet op het net te vinden, ik moest ze navragen bij de verkoper maar diens naam ben ik niet te weten gekomen. Ik had gelukkig wel een tekening van het wapen in de papieren van Bovington.