Hier een kleine update met een heel grote inhoud.
De luchtfilters hadden al wel hun definitieve vorm gekregen maar ik was nog niet in staat geweest om de luchtgaatjes er in te maken, dus dat zag er nogal nutteloos uit. Ik had gedacht om hier een stukje PE voor te zoeken, maar ik vond niks dat klopte. Nu ik aan het schilderen was, bedacht ik opeens dat het met decals ook wel wat zou lijken. Maar ik had toch geen decals op maat daarvoor?
Met decals kan je ook interessante collages maken die er beter uitzien dan wanneer je het zou proberen te schilderen. Dit zijn gewoon scheidingslijnen tussen twee decalopties van de E-2C Hawkeye van Kinetic, het is eigenlijk een doorlopende lijn maar je kan het transparante deel wegsnijden. Eerst de streepjes wat uit elkaar kleven zodat de ruimte er tussen te berekenen was. Je ziet het voorbeeld in het kleine vakje.
Toen die streepjes met sol behandeld waren en gedroogd waren, kwam een tweede serie tussen de vorige te liggen. Uiteindelijk kon met een wit verfstreepje een verticale verdeling gemaakt worden.
Die dag had ik ook nog het langverwachte bericht gehad dat mijn laatste nieuwe bestelling aangekomen was; de postbode had ze wel mee terug naar het kantoor moeten nemen, want ik zit deze dagen door te brengen op mijn stageplaats in Edegem. Ik werk daar aan grote machineplannen en moet daar vele kleine onderdeeltjes op aantekenen in Autocad. Nu was mijn plan om dit ook eens met een modeltekening te doen. Ik was op de website van de Amerkaanse webshop The Aviation Shoppe (
http://aviationshoppe.com/british-infantry-tank-a22-churchill-mkiii-p-1373.html) een afdruk op groot formaat van een originele blauwdruk tegengekomen. Die was afkomstig van de Vauxhall-fabrieken. Tot hiertoe had ik enkele plannetjes uit Bovington die niet allemaal op schaal waren, en degene die dat wel waren, stonden in imperiale maten. Deze blauwdruk maakt het mogelijk om van de volledige tank, een Mk.III in dit geval, de afmetingen te nemen. Ik ga proberen om de tank in Inventor over te tekenen van deze blauwdruk en er dan de brug aan vast te tekenen, want die heb ik wel op een schaaltekening.
Toen ik de bestelling enkele weken gedaan had en de tracking kon volgen via USPS, leek er iets helemaal niet pluis. Het pakket was van Fargo, ND via chicago naar Londen gevlogen maar was vandaar naar het noorden van Schotland gegaan. Daar had iemand het pakketje aangepakt van de postbode (waarschijnlijk vrij verwonderd over de inhoud, maar er zit wel wat logica in om een Britse tank naar een willekeurige Britse klant te sturen) en daarmee was de bestelling afgewerkt. Ik heb dan maar een alarmbericht gestuurd naar de afzender, wat na een paar pogingen toch doordrong. De verkoopster excuseerde zich en beloofde opnieuw plannen op te sturen, ik ging nog wat extra's krijgen van een gelijkaardige strekking. Mijn aanvankelijke teleurstelling ging dus snel over. Want dat betekende dat er nog meer dan een blauwdruk in het pakje zat! Ik volgde de bestelling, tot ze vorige week maandag in Brussel aankwam en bij de douane terechtkwam. Er ging een week voorbij en de spanning zakte terug wat. Gisteren zag ik dan de vermelding dat het pakje langsgekomen was en dat het nog eens 15 euro extra ging kosten. Dat komt omdat de plannen inclusief verzendingskosten van 14 euro toch op een 40 euro aftikten, wat de belangstelling van de douaniers wist te wekken. Ik vroeg het de postbeambte eens na en ze zei dat wanneer ze je pakje openen, het je vanzelf al 12 euro kost. En nu dringend kijken wat er in zit...
Het pakje met de vermelding "A.U.B. niet vermorzelen".
Er bleken wel drie plannen in te zitten. Naast de gevraagde Churchill was er ook sprake van een Sherman en een T-34. Dat is wel mooi meegenomen, want die heb ik nog niet in de vitrine staan. En ook de Sherman leent zich tot ingrijpende conversies. Ik heb geen idee of deze plannen makkelijk in Europa aan te kopen zijn, van de Churchill-plannen stond er toch niets vermeld in de literatuur die ik heb. Nog even wat plaatjes van de plannen afzonderlijk.
Binnen twee weken komt er ook nog een vakantieperiode aan, ik denk dat ik die wel goed ga kunnen opvullen.