Hoofdsponsor

1/35 AFV M24 Chaffee[wip]

Bedankt, Kattekrab. Ik heb eens een special edition gezien van hun AIFV, voor een Belgische versie. Maar dat maakte het wel wat duurder, dus ik heb de Nederlandse gekocht.

De .50 wordt gedetailleerd met behulp van beide updatesets. Hij krijgt PE van Voyager en de gedraaide loop van Lionroar. Ook de antennes komen van Voyager.

attachment.jpg

Lionroar voorziet in munitie voor de .50, maar je moet die wel patroon per patroon aan een zelfgeplooide band rijgen. Ik had de plooirichting ook niet meteen juist.

attachment.jpg

Het voetstuk voor de M2 is best tricky om te bouwen. Het geweer moet er recht op staan en de poten moeten in gelijke hoeken staan zonder dat je pasopeningen krijgt.

attachment.jpg

attachment.jpg

De beide .30 wapens moeten uit een rolletje geperforeerd PE gerold worden.

attachment.jpg

De munitiekamer voor de .50 is volledig uit beweegbare deeltjes opgebouwd. Er kan echt een cartridge case in geplaatst worden.

attachment.jpg

Ik zag in het handboekje van Lionroar dat alle eindjes van de munitieband de zelfde kant op geplooid mochten worden. Ik heb daarom de vorige poging in een bakje aceton gelegd en gedemonteerd. Daarna heb ik de haakjes gecorrigeerd waardoor de patronen iets dichter bij elkaar kwamen te zitten.

attachment.jpg

Ik heb ook nog een hele serie boutkoppen toegevoegd, da's voor de volgende en vermoedelijk laatste bouwupdate van de Chaffee.

Mooi die punt 50 en kogelband.
Knap werk weer in het algemeen en volg verder in stilte.

Fijn werk en zo mooi gedaan. Ik doe het je niet na.
Het lijkt me wel fragiel om te spuiten.

Allen bedankt, hier het resultaat van de laatste toevoegingen voor ik begin te schilderen. Ik heb de voorkant van de fenders afgewerkt, alle ontbrekende handgrepen toegevoegd en nog 32 styreen boutkoppen aan de zijkanten bevestigd. Die zijn na het lijmen kort geschuurd. Om de drijfwielen er nog onder te krijgen, zal ik waarschijnlijk nog wat moeten demonteren, maar ik wilde zeker zijn dat het zo goed mogelijk paste. Nog steeds vind ik hier en daar plaatsen waar een boutje ontbreekt.

936339dd18527a2b289790797743886a.jpg

b10cf5ade8e1ed3de16c75c571a1c5e0.jpg

8f8d572645f0353998ef8939a3648e35.jpg

6c5c2702f7d4a81ed058130288c9fed4.jpg

18dfee883e6c0ec1d5e2f2e956bfda96.jpg

Hoi Steven, heb dit topic doorlopen, ja man dit is toch weer iets naar uw hand en zoals we je reeds kennen is dit wederom een verzorgde en gedetailleerde build..!
Knap werk!!

Grtz yves,

Ik zie dat ik op dit forum het relaas van de M24 vier jaar geleden nog niet gedaan had. Om het geel te gaan spuiten op de tank had ik het geniale idee opgevat om de hele tank met een witte spuitbus van Rustoleum te bewerken. Daardoor waren er delen van de tank waar de verf na het drogen haast een millimeter dik op zat. Het gevolg was dat ik alle verf er terug moest afweken. Ik heb dat gedaan met een penseel en een potje aceton, er op lettend bij de plastic gedeelten (waarvan er toch al niet veel meer overbleven) om zuinig te zijn met het product. Er is uiteindelijk niet zoveel losgekomen en het model belandde een tijdje aan de kant van het hobbyhok.

Na vier jaar als testobject voor het spuiten, is de Chaffee deze week op zijn pootjes terechtgekomen. Ik kan niet zeggen welke kleuren groen er nu allemaal op zitten, want ik heb een tijd allerhande restjes groen op de tank leeggespoten. Het onderstel is wel nogal zwak met al die verstelbare toestanden die AFV er ingebouwd heeft. Ik ben van plan de wielen, die nu nogal felgroen zijn, bij te werken, en de koepel is nu half in tijgerprint. De tracks zijn nog de dropveters, misschien gebruik ik die gewoon. Het is best mogelijk dat je her en der nog wat wit ziet opduiken, dat komt van de verframp.

db0fb88dc2f6fbd6d7260d9b9b6c0fa5.jpg

4521160dee097703e4f8228d0ce098c9.jpg

d98781604bd2b4a17329a02df54a47af.jpg

8574972c8cfca4162998e1c072cea0c1.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan