Het is effe geleden dat ik een update heb geplaatst, maar ik heb niet stil gezeten (althans toch niet op mijn stoel
).
Het is een heel werkje geweest maar ik heb alle nodige onderdelen ontdaan van hun sprue's, opgekuist en klaar gemaakt voor het ontvangen van de zwarte Alclad primer.
Het vergt wat organisatiewerk, maar ik heb graag overzicht over hetgeen ik ga uitvoeren. Beginnen doen we bij de Sky kleur. Ik begin altijd met de lichtste kleur eerst. In dit geval word het grootste deel van de romp in de Sky kleur gespoten. humbrol geeft dit aan als Matt Beige Green. Ik gebruik de AK Real Colors reeks, hetgeen ik buiten MRP gerekend de beste verf vind.
Ik heb even als variatie in kleur de contra-roterende propeller erop gezet die ik voorheen ook al van kleur voorzien had.
De propellers heb ik voorzien van eerst AK Real Colors RLM geel en daarna AK zwart.
Een iets dichtere kijk op de zaken.....
Vooraan valt meteen de enorme contra-roterende propellers op. Nu, de Gannet werd aangedreven door twee dubbele Armstrong Siddeley ASMD.1 Mamba motoren die gekoppeld werden door beide contra-roterende propellers. Het vermogen was bijna 3000pk. Elke motor dreef één propeller aan, en in vlucht kon één van de twee motoren worden stil gelegd.
De uitlaten zaten achter de vleugels. Bij de AEW variant van de Gannet, waren de uitlaten voor de vleugels geplaatst.
Deze morgen ben ik dan gestart met het afplakken van de romp en vleugels in voorbereiding om het tweede kleur te spuiten. Het extra Dark Sea Grey. Wederom gebruik ik hiervoor de AK Real Color range.
Vleugels en horizontale staartvlakken zijn aan de romp gelijmd. Hier is geen marge voor foutjes aangaande het lijm gebruik. Voorzichtigheid krijgt hier absolute voorrang en dan nog kan het fout gaan...................
Om een secure verlijming te bekomen gebruikte ik in dit geval de Revell Contacta Profesional. Door zijn fijne naald is het mogelijk om spot-on verlijming te doen...................maar............................Als er lucht in de flacon zit en je duwt die door de naald naar buiten kan je tot nare verrassingen komen te staan, zoals hier het geval is......................
Op zich niks erg, morgen spuit ik dit gewoon wat bij en je ziet er niks meer van...............maar................zoals het gezegde zicht vertaald, "een ezel stoot zich.................." inderdaad, is dit bij mij wel het geval, want een tweede maal kom ik dezelfde fout tegen, deze keer iets erger.
Opletten dus met deze lijm.................hier is de verf wel erg aangetast zodat ik het oppervlak moest schuren om terug een egale ondergrond te verkrijgen. Ik heb dit met een korrel 2000 en met water gedaan. Morgen breng ik een laagje primer en de eindlaag aan.
Ziezo weer een stapje verder.
MVG
Danny