Dank voor het binnenspringen hoor mensen.
Guy is dit allemaal gespoten of is er ook met de borstel gewerkt want ben ook begonnen aan tank en ben daar niet in thuis grt.
Pascal, ik heb alles gespoten met mijn H&S Infinity. In nauwe hoekjes gebruik ik ook wel eens de penselen omdat daar de gespoten verf niet altijd goed dekkend in terecht komt, rond dergelijke plekjes krijg je tevens teveel verzadiging van geairbrushde verf.
Hiervoor doe ik het allemaal, het verweren is het leukste wat mij betreft. Ik ben stevig aan de slag geweest met washes voor een basic vervuiling, met pigmentpoeders om diverse tinten stofzand te simuleren, met acrylic resin en pigmenten met wat Tamiya verf erdoor heen gemengd voor opgespatte moddereffecten. Ook werd er spaarzaam wat roest aangebracht behalve daar waar het wat meer mocht zijn zoals op de uitlaat. Metaalkleurige pigmenten geven een leuk accent waar ze nodig zijn, zoals op de randen van de wielen die gepolijst worden door de tanden van de tracks, en op het gereedschap zoals de lange koevoet, schop, hamer en bijl. De fenders kregen wat chipping omdat die het stevig te verduren krijgen.
Er moet nog veel gebeuren behalve dit alles, zo komen de tracks nu aan de beurt, krijgen de trekhaken wat verfschade en metaaleffect/roest, ik gooi er ook nog een cliché ketting tegenaan
, en er gaat geëxperimenteerd worden met takken.
Dat bakje links op de turret welk voor de antenne is, zal ik nog wat camo geven, nu popt het er teveel uit, wat trouwens eerst mijn bedoeling was, maar zoals gezegd ik vind het té...
Héérlijke referentiefoto toch ? Deze toont een prachtig takkenbos en een sleepkabel.
ONLY for reference purposes !