Het gaat vooruit.
Stappen 6, 7 en 8: Cabine, interieur en samenstellen.
Ging vlot zonder problemen, enkel stukken mooi opkuisen en ze schuiven in elkaar met een bijna perfecte pasvorm.
Ook het brandschot kreeg al enkele toevoegingen.
Aantal onderdelen: 10 + 9 + 9 = 28
Totale bouwtijd over de 3 stappen: 2,15 uur.
Verven dashboard, zitbank en interieur/exterieur: 0,45 uur.
De verdere buitenzijde moet nog afgewerkt worden alsook het plaatsen van ramen en dak.
Stappen 11, 12 en 13: de motor en transmissie.
De motor steekt in elkaar op de riemen en schroef vooraan en de uitlaatcollector aan de zijkant na.
Er zijn geen verfinstructies voor de motor en indien het bouwplan gevolgd zou worden dan gaat hij volledig weggestoken zijn hetgeen ik een grote schande vind.
Heb opzoekingen gedaan naar de juiste kleur van een echte motor en gezien dat die vermoedelijk een soort groen is, nijgend naar blauwgroen toe.
Vermits ik niet van plan ben extra verf te gaan kopen zal ik een groene kleur gebruiken welke ik nog in stock heb.
Pas na het schilderen van de motor kunnen de andere stukken er op.
Aantal onderdelen: 6 + 7 + 9 = 22
Bouwtijd: 3,5 uur inclusief het aanbrengen van 1 verbetering waar ik nog niet tevreden over ben.
Ik weet dus nog niet of ik deze ga behouden of vervangen.
Stap 14: de achterbrug.
Zelfde foto links.
Beetje opkuiswerk na samenvoeging van de 2 asdelen (de pont) en zeer voorzichtig zijn bij het lossnijden en opkuisen van de ronde stukken.
Aantal onderdelen: 10
Bouwtijd: 0,45 uur.
Morgen het ladder chassis...
Stappen 6, 7 en 8: Cabine, interieur en samenstellen.
Ging vlot zonder problemen, enkel stukken mooi opkuisen en ze schuiven in elkaar met een bijna perfecte pasvorm.
Ook het brandschot kreeg al enkele toevoegingen.
Aantal onderdelen: 10 + 9 + 9 = 28
Totale bouwtijd over de 3 stappen: 2,15 uur.
Verven dashboard, zitbank en interieur/exterieur: 0,45 uur.
De verdere buitenzijde moet nog afgewerkt worden alsook het plaatsen van ramen en dak.
Stappen 11, 12 en 13: de motor en transmissie.
De motor steekt in elkaar op de riemen en schroef vooraan en de uitlaatcollector aan de zijkant na.
Er zijn geen verfinstructies voor de motor en indien het bouwplan gevolgd zou worden dan gaat hij volledig weggestoken zijn hetgeen ik een grote schande vind.
Heb opzoekingen gedaan naar de juiste kleur van een echte motor en gezien dat die vermoedelijk een soort groen is, nijgend naar blauwgroen toe.
Vermits ik niet van plan ben extra verf te gaan kopen zal ik een groene kleur gebruiken welke ik nog in stock heb.
Pas na het schilderen van de motor kunnen de andere stukken er op.
Aantal onderdelen: 6 + 7 + 9 = 22
Bouwtijd: 3,5 uur inclusief het aanbrengen van 1 verbetering waar ik nog niet tevreden over ben.
Ik weet dus nog niet of ik deze ga behouden of vervangen.
Stap 14: de achterbrug.
Zelfde foto links.
Beetje opkuiswerk na samenvoeging van de 2 asdelen (de pont) en zeer voorzichtig zijn bij het lossnijden en opkuisen van de ronde stukken.
Aantal onderdelen: 10
Bouwtijd: 0,45 uur.
Morgen het ladder chassis...