Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Büssing-NAG 500 S [DONE] einddatum 22-03-2018

Het gaat vooruit.

Stappen 6, 7 en 8: Cabine, interieur en samenstellen.

attachment.jpg

Ging vlot zonder problemen, enkel stukken mooi opkuisen en ze schuiven in elkaar met een bijna perfecte pasvorm.

attachment.jpg

Ook het brandschot kreeg al enkele toevoegingen.

Aantal onderdelen: 10 + 9 + 9 = 28
Totale bouwtijd over de 3 stappen: 2,15 uur.
Verven dashboard, zitbank en interieur/exterieur: 0,45 uur.

De verdere buitenzijde moet nog afgewerkt worden alsook het plaatsen van ramen en dak.


Stappen 11, 12 en 13: de motor en transmissie.

attachment.jpg

De motor steekt in elkaar op de riemen en schroef vooraan en de uitlaatcollector aan de zijkant na.
Er zijn geen verfinstructies voor de motor en indien het bouwplan gevolgd zou worden dan gaat hij volledig weggestoken zijn hetgeen ik een grote schande vind.
Heb opzoekingen gedaan naar de juiste kleur van een echte motor en gezien dat die vermoedelijk een soort groen is, nijgend naar blauwgroen toe.
Vermits ik niet van plan ben extra verf te gaan kopen zal ik een groene kleur gebruiken welke ik nog in stock heb.
Pas na het schilderen van de motor kunnen de andere stukken er op.

Aantal onderdelen: 6 + 7 + 9 = 22
Bouwtijd: 3,5 uur inclusief het aanbrengen van 1 verbetering waar ik nog niet tevreden over ben.
Ik weet dus nog niet of ik deze ga behouden of vervangen.


Stap 14: de achterbrug.

Zelfde foto links.
Beetje opkuiswerk na samenvoeging van de 2 asdelen (de pont) en zeer voorzichtig zijn bij het lossnijden en opkuisen van de ronde stukken.

Aantal onderdelen: 10
Bouwtijd: 0,45 uur.

Morgen het ladder chassis...
 
Dit blijft een spannend topic.

Ik vind het interessant dat je steeds de aantallen onderdelen noemt, en nuttig dat je ook de bestede tijd aangeeft. Zo krijgen we straks te lezen hoe lang het kost om een kit rechtstreeks uit de doos te maken, plus wat eventuele aanpassingen aan tijd kostten.
 
Ze maken toch wel mooi uitgevoerde kitjes tegenwoordig. Maar lekker bezig :)
 
Hier zit een deftig tempo achter Erwin...!!! Goe bezig zou ik zeggen ;)

Grtz yves,
 
Hey,

Jawade ge gaat u eraan wagen om de back to basic te gaan....
Ik zou het niet meer kunnen, den veel te veel piet proefjes geworden daarvoor... ;)
Maar wat niet wil zeggen dat ik het niet volg...., goed bezig m8.
 
Iedereen bedankt voor de opmerkingen en aansporingen.

Gisteren gewerkt aan het ladder chassis van de Büssing en vandaag het chassis klaargemaakt om gespoten te worden.
Even een foto van hoe het er nu uitziet in dry-fit:

attachment.jpg

De samenstelling beslaat stappen 15, 16 en 17.
Aantal onderdelen: 13 + 15 + 12 = 40
Bouwtijd: 3,45 uur.

Vandaag ook de motor gespoten. Wou aanvankelijk een kleur gebruiken uit het XtraColour gamma maar zag toen een spuitbus groene primer van The Army Painter staan en heb dan maar voor deze gekozen.

attachment.jpg

Zorg voor een leuke afwisseling tussen al dat grijs.

Ondertussen gestart met de opkuis van de bladveren. OOB of niet, de gietnaden moeten weg.
 
Mooie vooruitgang en niet verweren gaat tandenbijten zijn veronderstel ik:D:D
 
Erwin voortreffelijk knap
Als ik dat zo zie krijg ik ook zin om zo een oude truck te bouwen , maar dan niet militair waarom ? De geweldige details die er aan zijn bijoetifoel
Marc
 
@ Roy: zit als gegoten zoals ze zeggen, past perfect.

@ Pascal: je moest eens weten hoe hard ik mij moet inhouden, man, man, man....

@ Coachke: Marc, er bestaan momenteel Opel en Mercedes staff cars en zelfs Hitlers Mercedes G4 op 1/24 en die kunnen perfect als burgervoertuigen gebouwd worden. Eens snuffelen bij ICM of op EvilBay.
Ook veel verschillende Ford T types op 1/24.
 
Heb daarjuist gekeken toffe kitjes gezien maar het hoeft voor mij niet perse 1/24 mag voor mij gerust 1/35 zijn
Het Kadettje b.v. zalig
Marc
 
Terug
Bovenaan