"We zijn er bijna maar nog niet helemaal", zo zingen ze toch.
De truck is bijna afgewerkt met de nadruk op bijna. Er moeten nog een 12-tal details op aangebracht worden en van deze weet ik niet of het zal lukken tegen morgenavond.
Maar geen nood, de truck zal in mijn club voorgesteld worden zoals ie is.
Stap 20: Uitlaat.
Aantal onderdelen: 15
Bouwtijd:
2,5 uur
Bij het schilderen heb ik een kleine kleurspeling toegepast zijnde lichte roest op de delen aan de motor en donkere roest op alle andere onderdelen.
1 aanpassing door het uitboren van de uitlaat dat waarschijnlijk geen 2 minuten geduurd heeft.
Stap 21: Trommelremmen vooraan.
Aantal onderdelen: 11
Bouwtijd:
0,5 uur
Stap 22: Plaatsing van de koplampen en de reeds gebouwde wielen.
Aantal onderdelen: 4 (+ de 6 wielen)
Bouwtijd:
0,5 uur
Stap 23: Spatborden en treeplanken.
Aantal onderdelen: 8
Bouwtijd:
1,15 uur
Denk dat hier de reden ligt waarom we zo weinig van deze prachtige kit zien op beurzen. De achterste spatborden hangen slechts met 2 punten vast op het chassis, de voorste slechts met 1 zijkant én ze dienen aan te sluiten op de treeplanken.
Stap 24 is de "marriage", het samenvoegen van cabine, laadbak en chassis.
Iets dat niet te vlug mag gebeuren en waarbij de droogtijd zeker moet gerespecteerd worden.
Eerst een dryfit mét de motorkap en zijpanelen.
Dan met bijgekleurde cabine, laadbak en open motor.
Wat de motor betreft wil ik vermelden dat de eerder aangebrachte verbetering weer weggehaald is. De motor is dus ook compleet OOB.
Wel spijtig is dat IBG geen verbinding voorzien heeft tussen motor en radiator en mijn beschikbare documentatie van een dergelijke motor komt niet overeen met deze in de kit. Misschien dat deze overeenkomt met een latere versie van deze truck want waar ik op de foto zie dat de darm tussen motor en radiator toekomt, daar is nu de uitlaatcollector en dat kan dus niet.
Het is de bedoeling om de motorkap en zijpanelen op het voertuig te laten tijdens transport en stockering. Pas als hij ten toon gesteld zou worden kunnen de panelen verwijderd worden om de motor te tonen.
Nu blijft hij een nacht drogen, morgen wordt hij voorgesteld.
Wat onderdelen betreft blijft nog juist stap 25 uit te voeren zijnde wat extra klemmen onder aan het chassis, beide nummerplaten en achterlichten.
Hierna gaan de decals geplaatst worden en geseald.
De laatste stap zal het aanbrengen zijn van de breedte indicators op de voorste bumper en het "anhänger" bord op het dak.