Nog eventjes een update ertegen aan gooien sie.
De loopwagens/rolsysteem van het geschut zijn reeds afgewerkt met de tracks er opgemonteerd.
Het is bedoeling dat er wel stof opzit maar dat probeer ik te beperken en dat om de eenvoudige reden dat ik dat zo liever zie

De tracks hebben ook een fijne stoflaag gekregen nadat ik ze behandeld had met dat blauw product om ze te laten oxideren. Het resultaat met dat product is zeer mooi maar wel zeer kostelijk voor hetgeen het uiteindelijk is. Ik klaag niet hoor verre van maar wil het eens meegeven, vandaar.
Dan was er ook nog het probleem van het houten vloertje op het onderstel. Ik was er bijlange niet tevreden mee en om eerlijk te zijn ik zat vast, wist niet goed wat er mee aan te vangen.
Eventjes deftig besproken in de modelbouwclub en daar werden mij verschillende mogelijkheden en tips aangeboden, waarvoor dank

Uiteindelijk heb ik verschillende methodes samengegooid en geprobeerd op een proefstuk die ik gemaakt had.
Eerst het vloertje verwijderd van het onderstel zonder schade ( meer geluk dan iets anders ! ) en alles uit elkaar gesneden, met een koperen borsteltje de nerven nagebootst, met een mesje de kop-barsten gemaakt en daarna het vloertje opnieuw gemaakt maar dan met een al dan niet evnewijdige speling tussen de planken deze keer. Dat toont realistischer en niet zo gemaakt als voorheen.
Daar er pvc-vezels aanhingen/stonden op de plankjes van het bewerken met de koperen borstel ,ben ik er eens met Tamiya lijm overheen gegaan er verkreeg zo weer een gladde oppervlakte.
Dan heb ik met microschilderen de verschillende grijze tinten gezet. Die methode heb ik gelezen in een AOM artikel die ik toegstuurd gekregen had van een collega bouwer. het verschil zit hem wel daar dat ik geen donkergrijze streepjes gezet heb maar gewoon het vloertje van de eerste keer in het donkergrijs geschilderd heb en dan daarop de verschillende lichtere tinten gezet heb.
Daarop 2 soorten groene wasch gezet, vernist met matte vernis, een lichte wasch met burnt umber, de bouten met grafietpoeder gekleurd en dan tipjes burnt sienna op die boutjes gezet en lichtrode pastelpoeder er in getamponeerd.
Later komt er nog een beetje stof op.
fotoos
Jammer dat het grijs-groen een geel-achtige schijn heeft op de foto, maar ja