Hoofdsponsor

1/48 B17-f flying fortress, sunny II (wip)

ERVARING
Expert
BOUWWIJZE
Oob met pe
BOUWBUDGET
200
BOUWSTATUS
Wip
COMMENTAREN
Nog niet
De binnenkanten van de romphelften zijn in aluminium gespoten. Er is veel te doen over de kleurstelling, maar wat ik heb kunnen vinden is dat de binnenzijde alleen kleur heeft in de cockpit. De spanten waren ook van aluminium en die kregen een Zink/Chrome bad. Dat bad zorgde er voor dat het aluminium beschermd wordt. Het is nooit helemaal mooi egaal zoals gespoten verf.

IMG_0049.jpeg IMG_0079.jpeg

Het is dan ook niet juist om de hele binnenkant in de kleur zinkchromate te spuiten. De aluminium platen die op de spanten werden bevestigd hadden zelfs ook nog rode stempels, echter dat zie je op deze schaal niet terug.

1000012848.jpg

Wel een heel werkje.. maar ik denk dat als je straks naar binnen kijkt dat het net iets meer toevoegd.

1000012849.jpg
De eerste delen zitten vast aan de romp.

Dry fit

1000012850.jpg
Grtz Ed

Laatst bewerkt:
Het laatse deel, radiocompartiment zit aan een romp helft vast. Nog wat PE delen aan de romp gemaakt,zoals zuurstoffles en het zuurstofsysteem.

1000012853.jpg

Ik werd ook een beetje kriebel van alle draadjes van de ledjes. Er zitten er inmiddels 9 in dus 18 losse draadjes. Dus dit maar even aangepakt en alle draadjes zitten nu aannelkaar en onder de vloer van het radiocompartiment weg gewerkt.

Ben tevreden over hoe de verlichting nu alles verlicht.

1000012883.jpg

1000012885.jpg

Grtz Ed

Bijlagen

• 1000012881.jpg
    1000012881.jpg
    133,3 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
wow , daar word ik nu blij van zoiets zie je niet alle dagen , maar de technologie van vandaag laat het allemaal toe he
knap

Kleine update de waist room is klaar met de mitrailleurs/munitiebox.

1000012915.jpg

Er komt nog verlichting in. De mitrailleurs staan in de ruststand dus de aanvoerbanden met de patronen is niet aangesloten.

Er komen dichte ramen voor de mitrailleurs zoals ik er nu over denk. De kit heeft drie opties voor de mitrailleur openingen. 1 met de mitrailleur in de raam vast. Latere modellen, 1 voor dichte ramen en 1 voor open ramen. Omdat ik haar in de almost ready for take -off wil maken zal het raam dicht zijn.

Grtz Ed

Mooi welk.. dat uitstoterrondje op het machinegeweer.... waarschijnlijk achteraf niet meer te zien, maar...

Mooi welk.. dat uitstoterrondje op het machinegeweer.... waarschijnlijk achteraf niet meer te zien, maar...
Dat is het leven van een vliegtuigbouwer, veel leuke details tijdens de bouw en als het model klaar is dan verdwijnt de helft of nog meer..

Vandaag de laatste ledjes in de romp gemaakt. Ook een plek gevonden clvoor de voedingskabel.

In de lancaster heb ik de voeding aan een batterij zitten en die is niet demontabel (nog niet ga ik wel aanpassen)

Ik wilde perse dat de voedingskabel los an het vliegt gehaald kon worden en dat de connector dan niet zichtbaar zou zijn. Je weet nooit hoe lang de leds het uithouden.

dus zoeken naar een mini connector om de voedingskabel aan te sluiten. Gelukkig had de chinese vriend ali iets wat mij paste.

De voeding gaat nu via het staartwiel de kist in.1000012963.jpg

De aanvoerkabel loopt dan precies tussen de horizontale steunen door.

1000012971.jpg

Verder de reargunners position gemaakt .
Heb medelijden met de man, zit de hele tijd op zijn knieën achter een dikke plaat en kan alleen naar achteren kijken en niet bewegen.

1000012970.jpg

1000012969.jpg

Foto's van verlichting volgen binnenkort

Grtz Ed

Bijlagen

• 1000012971.jpg
    1000012971.jpg
    189,1 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan