Bedankt voor jullie leuke reacties. Het plan was om de weggetjes nog eens apart te schaduwen met een meer gele tint, zodat onder het gras een schaduweffect ontstaat. Dat ga ik pas doen wanneer ik klaar ben met het verweren van de G6, zodat daar nog een stoffilter over gespoten kan worden.
Even een andere investering gedaan nu:
Mijn oude cameraatje was al een paar jaar opgeleefd, ik had zijn pensioen nog kunnen uitstellen met een paar lapmiddelen om het batterijluik dicht te binden maar nu begon de software me ook al parten te spelen: elke foto werd plots in een aparte map opgeslagen. Het werd dus eens tijd voor het echte werk. Ik vond een Canon Eos 1300 D met korting op.
Ik moet er nog wat mee leren werken, maar het betekent wel dat een betere belichting en focus mijn bouwverslagen nu zullen opwaarderen. Ik heb het al eens uitgeprobeerd op iets kleurigs. Dat dit achter glas zat, maakte weinig verschil voor de nieuwe camera.
Om de drybrushing en de regenstrepen op de G6 waar te kunnen nemen, zijn de foto's van de Eos wel geschikt.
Dit product gebruik ik in combinatie met wasbenzine om de strepen naar onder toe weg te filteren.
Deze foto is al iets gecropt.
Een detail uit dezelfde foto. Als ik dit met de vorige camera had gedaan, dan was de scherptediepte een stuk minder geweest. Nu zie je goed de aflopers.
Vervolgens ga ik wat roestsporen toevoegen, aangezien die ook op referentiefoto's te vinden zijn.