Van harte welkom jongens, ik ben verheugd te zien dat ook een simpele truck kan bekoren.
Ik heb nog geen foto's van de eerste bouwstappen maar wel heb ik voorzichtig een beeld gevormd van de kit zelf.
Zo is een plan aan de hand van grijze foto's bijgeleverd, waarbij men de contrastbalans heeft men over het hoofd gezien wat het bouwen er niet vlotter op maakt.
De kit is aardig mooi gedetailleerd maar een minpunt is het feit dat de mooie onderdelen met dikke contactpunten aan de sprues zijn gesmolten.
Sommige stukken vertonen gietnaden, dus elk onderdeel goed controleren is een must als je een leuk model wil bouwen.
Er kan gekozen worden voor twee verschillende dakjes, een met en een zonder ronde opening erin.
Als ik me niet vergis is dit gat voor een boordschutter/waarnemer.
Ik ga zelf voor de versie zonder.
Het motorblok is zeer verdienstelijk gedetailleerd maar de propellor heb ik dun moeten schuren.
De aandrijfriem was veel te dik dus ook die werd vervangen door een stukje maskeertape.
De cabine toont twee leuke stoeltjes maar zonder textuur op de zitjes. Geen probleem want je kan hier bijgevolg creatief zijn.
Een absoluut dompertje : de deuren kunnen alleen in gesloten toestand worden gebouwd. Ze zitten zelfs al vast aan de deurstijlen.
Ik ging voor een vlotte bouw dus van deze truck zullen de portieren dicht blijven.
Het brandblusapparaatje is knullig gegoten maar hiervan zie je eigenlijk niks meer.
En voor de verandering weer 'ns een kit die rem-gas- en ontkoppelingspedalen voorzien heeft !
Zelfs een handrem...
De spiegels zijn mooi gegoten maar ik heb ze omgedraaid om later middels het randje fijner te kunnen afwerken met verf.
Het ziet er ook logischer uit om het spiegelglas IN de spiegelbehuizing te bevestigen.
Het stuur had wat last van flash, weer poetsen dus...
De opgegoten beugels voor de richtingaanwijzers voorop de garde-boues werden verwijderd en vervangen door Evergreen strips, een kleine moeite.
De koplampen heb ik uitgeboord omdat er geen transparante kapjes zijn bijgeleverd, de tijd van metallic geschilderde koplampglaasjes is toch voorbij ?
Soit ik maak toch een roestbak, weglaten dus !
De wielassen zijn nog andere koek ! Uitlijnen en nog eens uitlijnen want er is geen centraal deel waarop de onderdelen kunnen worden bijgeschoven.
Tot hier mijn voorlopige bevindingen, ik ben gearriveerd bij stap 18 van 31, het rek van de reserveband en een brandstoftank.
Hierna komen dan nog het chassis en de laadbak aan de beurt, verder wordt het een kwestie van subonderdelen samenlijmen.
Dit wordt een schattig bakje !
Vriendelijke groeten van Guy.