Hoofdsponsor

1/35 Bedford qld truck. [WIP]

GUnit

Well-known member
Registered
De kit :

0_zps173aa004.png

De referentie en uitgangspunt :

10362068354_a714dc482c_z_zps73286043.png

De bouw is begonnen, uit huidig tijdsgebrek wil ik later een bouwverslag maken met tekst en wat foto's.

Later volgt dan het verfgebeuren.

Dit is de eerste van drie oude trucks die worden bijeengebracht in een junkyard setting.

Vriendelijke groeten van Guy.
 
Woehaa, ziet er interessant uit. Ik neem stoel 1 op rij 1 en kijk al uit naar de hand van de meester!
 
Ik zet mijn stoelke er al zeker naast Erwin. Weer één van de kunstwerken van G, dat wil ik niet missen zene...

Mark
 
Onze Guy gaat volledig de Engelse toer op !

Allez, 'k zal mij d'er ook bijzetten. Met een Ricard en een spicy olive... !

Laat de updates maar komen.

Groeten Rik
 
We zetten er ook een stoeltje bij G zo kan ik het hak en kap werk van dicht bij bekijken, ik wens je dan ook veel succes met dit nieuwe slachtoffer! !!!😈
 
Zie dat al de stoelen al bezet zijn, ga me dan maar op het balkon nestellen om dit te volgen want heb ier nog een Citroen traction avant
staan waar ik ook eens een roestige bak wil van maken. Let the show begin 8)
 
Guy met een nieuwtje.....wil ik voor geen geld missen,ik wring me er wel tussen want het zaaltje loopt aardig vol ;)
 
Van harte welkom jongens, ik ben verheugd te zien dat ook een simpele truck kan bekoren.



Ik heb nog geen foto's van de eerste bouwstappen maar wel heb ik voorzichtig een beeld gevormd van de kit zelf.

Zo is een plan aan de hand van grijze foto's bijgeleverd, waarbij men de contrastbalans heeft men over het hoofd gezien wat het bouwen er niet vlotter op maakt.

De kit is aardig mooi gedetailleerd maar een minpunt is het feit dat de mooie onderdelen met dikke contactpunten aan de sprues zijn gesmolten.

Sommige stukken vertonen gietnaden, dus elk onderdeel goed controleren is een must als je een leuk model wil bouwen.

Er kan gekozen worden voor twee verschillende dakjes, een met en een zonder ronde opening erin.

Als ik me niet vergis is dit gat voor een boordschutter/waarnemer.

Ik ga zelf voor de versie zonder.

Het motorblok is zeer verdienstelijk gedetailleerd maar de propellor heb ik dun moeten schuren.

De aandrijfriem was veel te dik dus ook die werd vervangen door een stukje maskeertape.

De cabine toont twee leuke stoeltjes maar zonder textuur op de zitjes. Geen probleem want je kan hier bijgevolg creatief zijn.

Een absoluut dompertje : de deuren kunnen alleen in gesloten toestand worden gebouwd. Ze zitten zelfs al vast aan de deurstijlen.

Ik ging voor een vlotte bouw dus van deze truck zullen de portieren dicht blijven.

Het brandblusapparaatje is knullig gegoten maar hiervan zie je eigenlijk niks meer.

En voor de verandering weer 'ns een kit die rem-gas- en ontkoppelingspedalen voorzien heeft !

Zelfs een handrem...

De spiegels zijn mooi gegoten maar ik heb ze omgedraaid om later middels het randje fijner te kunnen afwerken met verf.

Het ziet er ook logischer uit om het spiegelglas IN de spiegelbehuizing te bevestigen.

Het stuur had wat last van flash, weer poetsen dus...

De opgegoten beugels voor de richtingaanwijzers voorop de garde-boues werden verwijderd en vervangen door Evergreen strips, een kleine moeite.

De koplampen heb ik uitgeboord omdat er geen transparante kapjes zijn bijgeleverd, de tijd van metallic geschilderde koplampglaasjes is toch voorbij ?

Soit ik maak toch een roestbak, weglaten dus !

De wielassen zijn nog andere koek ! Uitlijnen en nog eens uitlijnen want er is geen centraal deel waarop de onderdelen kunnen worden bijgeschoven.



Tot hier mijn voorlopige bevindingen, ik ben gearriveerd bij stap 18 van 31, het rek van de reserveband en een brandstoftank.

Hierna komen dan nog het chassis en de laadbak aan de beurt, verder wordt het een kwestie van subonderdelen samenlijmen.

Dit wordt een schattig bakje !



Vriendelijke groeten van Guy.
 
Laatst bewerkt:
Een foto van de constructie, weinig in het oog springende aanpassingen maar ze zijn er wel.

1_zps2df359fb.jpg

Bedankt voor het bezoek !

Groeten Guy.
 
Laatst bewerkt:
Yessss, de kop is er af. De eerste foto is een feit.
We kunnen beginnen met de slabbetjes klaar te leggen ter bescherming van ons klavier... :P:P:laugh:
Het ongeduldige geschuifel op de stoel, van opbouwende spanning, kan beginnen...

Mark
 
Paar blutsen aangebracht in de deuren zie ik maar verwonderd mij dat de stoelen er ongehavend uitzien en dat de beschermkap van de motor er nog op staat niettegenstaande de motor reeds gedetailleerd werd.
Ge gaat U toch niet laten kennen hé Guyken? :laugh:
 
Paar blutsen aangebracht in de deuren zie ik maar verwonderd mij dat de stoelen er ongehavend uitzien en dat de beschermkap van de motor er nog op staat niettegenstaande de motor reeds gedetailleerd werd.
Ge gaat U toch niet laten kennen hé Guyken? :laugh:

Nie overhaasten, hé Erwin, hij heeft just de stukskes uit de sprue's gehaald. Nu volgen de referentiefoto's... en dan : doorroeste plaat aan de deuren, platte banden, de mot in het textiel van de zetels,...

Dat wordt hier weer een lust voor het oog, ... go, go, go, Guy !

Groeten Rik
 
Het gaat anders tamelijk rustig blijven qua damage, ik ga jullie teleurstellen...:nowink:

De zeteltjes krijgen de nodige verwering met verf maar ditmaal geen kapot canvas.

De deuren blijven bij deze toe dus heel veel zal je er toch niet van zien.

Ik wil optimaal focussen op de verfslijtage maar wellicht krijgt de bak achterop wel wat schade.

Bwaa, komt wel goed.

Groeten van Guy.
 
Terug
Bovenaan