Merci Mark !
Om alles volledig en netjes te kunnen schilderen, deed ik dit reeds in subcomponenten wat de cabine betreft.
Ik wilde de groene originele legerkleur in een verschenen kleurtoon binnenin (Tamiya Olive green XF58 + Nato green XF67 + Buff XF57 + Clear), met de airbrush aangebracht (Tamiya verdunner Laquer thinner).
Er werden roestvlekjes aangebracht met een zeer fijn sponsje middels een pincet waartussen het werd geklemd.
Ook roestkleurige AK washes werden gebruikt, lokaal ook roestpigmenten.
De canvas zitjes zijn met een menging van Nato green + Buff + Flat Brown XF 10 en wat Clear met een fijn penseel gekleurd.
Het drupje Clear in de mix maakt het verfoppervlak glad zodat de washes beter vloeien ipv. te absorberen.
Het stuurtje werd geschilderd met Dark grey XF 24 + Clear en later ingelijmd.
De schakelpoken kregen dezelfde verf opgebracht.
Het instrumentenpaneeltje met twee ronde klokjes kreeg wat donkergrijze verf. Hierover komt nog Clear voor de glans.
Voordat het dakje verlijmd zal worden, kleef ik met witte houtlijm de venstertjes in.
Nu volgen een paar handelingen binnenin voor het zover is...stofpigmenten dienen ondermeer nog spaarzaam toegevoegd te worden.
De buitenkant moet nog verder zorgvuldig geschuurd worden omdat er minieme lijmstulping optrad op enkele plaatsen.
De cabine zal langs de buitenkant niet in het legergroen worden geschilderd.
Groetjes Guy !