Hoofdsponsor

1/35 Bedford qld truck. [WIP]

Niet veel nieuws onder de "zon" jongens...wel ben ik de laatste zaken aan het afwerken achter het badkamermeubel.

De bewijzen :

3_zpsba14391c.jpg

Verder slechts weinig voortgang doch het chassis is bijna afgebouwd.

2_zpsad049a5e.jpg

Groeten !

Heb dit draadje even gemist. Als iedereen nu een beetje dichter bij elkaar gaat zitten kan ik er nog juist tussen op de eerste rij :D:D:D

JM

Dag Guy, wat de eerste foto aangaat : daar ga je nog veel pinmarks moeten plamuren !

De tweede foto ziet er stukken beter uit... :)

Groeten Rik

Rik, m'n badkamer is klaar, enkel nog nieuwe kranen en afvoerleidingen monteren maar dat laat ik m'n neefje doen (pas aan het werk als loodgieter).

Erwin, het chassis is een surplus, echt wel.

Jeanke en Bart, dank u, welkom !

Weinig progressie, maar zolang ik af en toe wat kan doen blijven we bezig.

De laadbak kreeg een houtstructuur want die was er niet.

De steunen van de slijkvangers verving ik door Evergreen rod omdat die van de kit te dik leken.

Nu waarschijnlijk nog wat deukjes in de koffers, we zien wel.

3_zpsd42d9f03.jpg

Groeten Guy.

Ziet er weer goed uit G.
Laat het vervolg maar komen...

Mark

Merci Mark !

Om alles volledig en netjes te kunnen schilderen, deed ik dit reeds in subcomponenten wat de cabine betreft.

Ik wilde de groene originele legerkleur in een verschenen kleurtoon binnenin (Tamiya Olive green XF58 + Nato green XF67 + Buff XF57 + Clear), met de airbrush aangebracht (Tamiya verdunner Laquer thinner).

Er werden roestvlekjes aangebracht met een zeer fijn sponsje middels een pincet waartussen het werd geklemd.

Ook roestkleurige AK washes werden gebruikt, lokaal ook roestpigmenten.

De canvas zitjes zijn met een menging van Nato green + Buff + Flat Brown XF 10 en wat Clear met een fijn penseel gekleurd.

Het drupje Clear in de mix maakt het verfoppervlak glad zodat de washes beter vloeien ipv. te absorberen.

Het stuurtje werd geschilderd met Dark grey XF 24 + Clear en later ingelijmd.

De schakelpoken kregen dezelfde verf opgebracht.

Het instrumentenpaneeltje met twee ronde klokjes kreeg wat donkergrijze verf. Hierover komt nog Clear voor de glans.

Voordat het dakje verlijmd zal worden, kleef ik met witte houtlijm de venstertjes in.

Nu volgen een paar handelingen binnenin voor het zover is...stofpigmenten dienen ondermeer nog spaarzaam toegevoegd te worden.

4_zps8adcfcaf.jpg

De buitenkant moet nog verder zorgvuldig geschuurd worden omdat er minieme lijmstulping optrad op enkele plaatsen.

De cabine zal langs de buitenkant niet in het legergroen worden geschilderd.

Groetjes Guy !

Laatst bewerkt:
Hola, voor zover ik het kan zien, ziet er weer prima uit G. Zoals we van je gewend zijn.
Ben wel benieuwd naar d ebuitenkleur die je aan de cabine gaat geven...
Toffe uitleg over wat je werkzaamheden, bedankt daar voor.

Mark

mooi werk weer, maar wat mij betreft mogen de fotos soms wel iets groter, dit zijn te erge teasers voor mij ;)

mooie kleur ook, ik ben blij dat je nog steeds met tamiya spuit dat is makkelijk voor mij om de kleuren op te zoeken :)

Thierry, welkom !

VisjeMar, de foto's zijn bij deze groter. Tja, ik ben Tamiya gewend en mag er niet van klagen.

Mark, hierbij de buitenkleur want ik ga m'n nieuwe aanpak mbt. threads starten met het volgende project.

Het dakje heb ik praktisch geheel roestig gemaakt door eerst een basislaag acryl roestkleur te spuiten en te laten drogen, later gevolgd door een olieverfwash in een roestkleur en overspoten met verschillende roesttonen in acryl. Ik eindigde met een heel miniem beetje blauw. Met stijve borsteltjes werden de diverse laagjes weer plaatselijk weggehaald, eindigend met een heel fijn schuurpapiertje.

5_zpsc7bb805c.jpg

Daarna kwam de achterzijde van de cabine aan de beurt. Voor wat contrast en kleurenspel -en een referentie waaraan ik vasthoud- besloot ik hier meer blauw op te laten zitten.

6_zps6183eb5d.jpg

Deuren.

9_zpsa1c00fb9.jpg

8_zps1f257358.jpg

Mijn gebruikte materialen en producten...

7_zps4c840096.jpg

Groeten.

Laatst bewerkt:
Nice work.

Is dit nog een dryfit, Guy ? Ik zie namelijk nog spleten tussen de wanden en het dak. Of is het een speciaal doorroest effect ? ^^

Groeten Rik

Thanks mannen !

Rik, het is nog steeds een dryfit maar de deuren vertonen later ook een spleetje, zij het iets smaller. Omdat het een uiteengerammelde bak wordt zal ik er mijn slaap niet voor laten.

Ondertussen is de neus ook klaar voor weathering !

Groeten.

Terug
Bovenaan