Bedankt voor de complimenten, mannen. Dit was de gemakkelijkste fase van het spuiten, er zit nu nog maar een kleur op. Hopelijk gaan de andere kleuren even goed.
Dit zijn twee Trumpeter Arado 196's om de ontbrekende kitexemplaren mee te vervangen. Ze zijn volledig clearpart wat onvoorziene moeilijkheden meebrengt ("Is er nou lijm op of niet?") maar ze hebben fijn detail. Een half jaar geleden heb ik nog een 1/32 exemplaar afgewerkt, die stond toen in Putte, dus referentie daarvoor had ik genoeg.
De spankabels uit haren en nog een paar kleine details zijn toegevoegd voor ik kon gaan schilderen.
Eerst een laagje Mr. Hobby RLM 65.
Dan wat lichtgroen, afplakken en dan donkergroen om de typische splintercamo te maken.
Een nogal opvallend resultaat, iets te opvallend maar daar vind ik nog wat op.
De decals zijn aangevuld met spare nummers om een kist een andere identificatiecode te kunnen geven en zo een kemel van Trumpeter op te kunnen lossen.
De prop kan ik upgraden met het Eduard materiaal voor de Bismarck, wel nadat ik hem doorgezaagd heb. Die zit nu al in de zwarte primer.
Deze trapjes die op de hull gegoten zijn, wilde ik graag vervangen, want ze zien er nogal grof uit. Ik heb al dit vervangstuk gescratcht maar ik moest er nog veel meer maken.
Zo gaat dat, ik vouw een draad om de vijl onderaan en snij dat af. Dan steek ik deze sporten in de plaatjes links waar met de prikker gaatjes in geprikt zijn naast de trapjes op de hull. De proporties bleken namelijk wel juist.
Dit is toch een stuk realistischer; Het ziet er minder regelmatig uit maar er zit nu ruimte in de trapjes. Om echt realistisch te zijn had het draad nog eens half zo dik moeten zijn, maar dat zou te makkelijk beschadigen bij het schaven om de stukken gelijk met de romp te krijgen. Dit paswerk en het plamuren achteraf hadden ook nog heel wat voeten in de aarde.