Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Het was geen goed weer, maar het schip is toch gespoten geraakt, weliswaar in de garage.
Ik had maar net genoeg in de spuitbus om alles een keer te bedekken, dus je ziet nog wat van de houtkleur opduiken tegen het dek aan. Ik zal dus over de primer nog wat moeten gaan airbrushen voor ik de masking kan wegnemen.
Indd, mooie toevoegingen zijn het.
Zo te zien veel kleine stukjes, je gaat je werk hebben om dit te verweren en af te werken, maar je moet je niet haasten
Bedankt voor de complimenten. De Bismarck is alweer uitgepakt nu. Eerst wat plaatjes van de bewerkingen die hieraan voorafgingen.
Hier is er een schaduw gelegd op de grijze delen. Dat ging wat moeilijk, ik heb maar weer een nieuwe naald gekocht vandaag.
Er moest ook een zwarte rand langs de opbouw lopen. Die is in Vallejo Surface Primer gepenseeld. De ongelijke bovenrand wordt later met een scalpel weggeschraapt, de laquer van Tamiya is hier goed tegen bestand omdat de opbouw grotendeeels in plastic is. Ik zag het niet zitten om alles nog verder af te plakken.
Dan heb ik de tape weggenomen. Ondanks een deklaag in p+ zijn er hier en daar toch stukjes houtkleur van het metalen dek afgesprongen. Die heb ik bijgespoten nadat ik de chips opgevuld had met bruingele emailverf.
Nu is de hull bijgeschaduwd met Mr. Hobby roodbruin en Vallejo Air grijs. Voor het rood werd de waterlijn afgedekt, het grijs werd er wel over gespoten om niet te sterk af te steken. Ik moet het hier en daar nog terug weghalen.
Bedankt, mannen. Als je zondag komt kijken, zal je zien dat het dek al goed op de hull gekleefd zit en dat er hopelijk al vanalles op geïnstalleerd is.
Hier moet nog wat gewerkt worden aan de kier die oorspronkelijk het wegbreken van het dek gevormd heeft.
De Bismarck kreeg een fijn plekje in Hoboken en is ook bijna onbeschadigd thuis beland, alleen de vier antennetjes kwamen toch weer los. Een zorg voor later.
Er moeten een aantal markeringen en twee swastika's op het schip gespoten worden en daarna moeten ze terug afgedekt worden met een laag grijs. Dit werd gedaan toen het schip de thuiswateren verliet en dus niet meer door vliegtuigen herkend mocht worden. Op het voordek zijn alle scratchwerken aan de kettingen terug weggeschaafd, er komen aftermarket kettingen voor in de plaats.
De strepen en de kruistekens zijn hier al in twee kleuren gespoten. Er is wat overspray te zien maar die krijg ik er wel af.
Hier zit er al terug grijs over. Rond de kruisen had eigenlijk eerst rood moeten zitten, die stap heb ik overgeslagen.
De torens zijn nu goed overschilderd onderaan.
Er zijn nu schaduwen aangebracht. De mast is wel een keer hard geraakt, die moet terug van een ra voorzien worden.
Bedankt mannen, het zal nog drukker worden met de relingen er op. Dan wil ik wel eerst alles af hebben dat anders tot beschadigingen aan die relingen kan leiden. Daarom moeten nu eerst de ankers op hun plek komen.
Zoals te zien is, moet de ketting dwarsverbindingen tussen de schakels hebben. Ook is er een aparte kleinere keten om het geborgen anker te zekeren. Hiervoor had ik al een handig hebbeding gekocht.
Die grote ringen zijn ook gescratcht, net zoals een van de twee ankers. Om de dwarsverbindingen op de ketting te maken, die ik van Trumpeter gekocht had, legde ik ze vast op kneedgom. Dan een zestigtal stukjes draad van 0.5 mm afsnijden en in elke schakel leggen. Vervolgens met een reepje Tamiya-tape elke draad aan de schakel lijmen met secondelijm. De kneedgom is daarna makkelijk te verwijderen.
Je zit toch gemakkelijk een paar uur aan een ketting, de andere moet ik nog doen. Dan heb ik maar eerst een stukje barbette geplooid uit Eduard fretjes.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.