Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Bedankt, alleen de romp van de bootjes is overgenomen van het model, het dak en de relingen zijn inderdaad scratchwerk. Vandaag heb ik nog wat met de airbrush gewerkt aan het dek.
De draad die ik op de forumdag gekocht heb, is al goed van pas gekomen. Ik gebruik visdraad voor de spankabels naar de mast en Uschi Van Der Rosten voor het fijnere werk. Op de visdraad moeten soms isolatieblokjes komen. De dubbele draadantennes aan de mast zijn lastig te maken omdat je ze te kort moet maken en dan aanspannen, zodat beide draden strak staan.
Ziet er mooi strak (ook letterlijk) uit Steven. Ga je je ook wagen aan het maken van de antennekabels, of vraag ik nu teveel van het goede? Pontos heeft misschien wel mooie photo etch 'spiders' of tourniquetten voor het spannen.
Met de Uschi-lijntjes zou het mogelijk moeten zijn... niet dat ik je iets wil aanpraten of zo
Dank u voor de aanmoedigingen, ik heb alweer een stuk verder afgewerkt. De mast en de brug zijn gerigd. Ik ben nu bezig aan een sloep en aan de scheepskranen.
OK, omdat Bombus het vraagt, stop ik ermee. Nog even wat vernis er op en nog wat raampjes van glas voorzien:
Er is ook al een vitrine geregeld, al moet ik daar nog de offerte van bekijken. Die zal nog niet af zijn tegen Model Force maar daar moet het dan maar zonder. DE Bismarck zal in de competitie treden met wat er daar voor nieuwe scheepsmodellen zullen verschijnen. Hopelijk kan hij toch een prijs in de wacht slepen.
We gaan het zien op Model Force. Gelukkig was het vandaag zonniger dan gisteren. Dat betekent dat na meer dan anderhalf jaar bouwen er eindelijk een serie eindfoto's aankomt! Je ziet achtereenvolgens het model, een vergelijking met mijn ouwe Tirpitz van vijftien jaar geleden en de x-ray die ik gewoonlijk maak als er veel scratch en PE te zien is.
Op dit laatste plaatje kan je zien uit welke materialen het model opgebouwd is. In grijs zie je het Tamiya basismodel; met een paar spareparts van de Tirpitz kit die ik al had. In roodbruin staan de Aber loopjes. In lichtblauw zie je alles wat uit scratchmaterialen opgebouwd is, voornamelijk Kodak printplaat en Evergreen. In paars zie je Eduard PE en in geel Add-On ketting-PE. In groen zie je Trumpeter Arado's en ankerketting. In blauw Academy propellers en in oranje Milliput.
Ik heb al een beschermende glazen cover besteld in mijn terrariumwinkel en er komt waarschijnlijk ook een zelfgescratcht naamplaatje.
Bedankt. De verklaring voor de pijltjes op de voorlaatste foto is dat bij mijn originele Tamiya Tirpitz er wel degelijk twee gewone en een tegendraaiende schroef voorzien waren, al heb ik die toen fout gemonteerd. Bij het Academy aandrijfsysteem voor de Bismarck waren er drie identieke, wat fout is.
Moet toch een verdomd machtig schip geweest zijn.
Juist een vraagje met betrekking tot foto 5, deze van de achtersteven. Heb ik het mis of staat de vlaggenmast een beetje schuin?
Kijk er al naar uit om hem live te zien.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.