Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Bedankt mannen. Even terug naar wat robuustere onderdelen. Het schip moet nog altijd opgesteld worden op een voetstuk. Dat had ik al gekocht en het heeft in Hoboken ook gediend om het schip tentoon te stellen. Er moesten nog draagbalken op komen om te verhinderen dat de boot er af tottert. Die zijn vandaag geschuurd en rood gespoten. Eerst ging ik ze vastsmelten aan een stel spijkers.
Die bleven niet zitten. Daarom zijn er gaten geboord tot dieper in de balken. De spijkers moesten dan langs onder in de pot geboord worden en afgeknipt worden op lengte.
Daarna kon ik de zaak vastlijmen met 2-componentenlijm.
Toen dan het model gedryfit werd, bleken de balken niet evenwijdig. Ik kon de laatst gelijmde balk wel scheef duwen en zo het stel weer in een vlak krijgen. Helaas ligt dat vlak een paar graden gekanteld. Hier de foto's van de test.
Wow als ik dit zo zie, krijg ik toch weer zo'n zin in het bouwen van de Dreadnought. Maar ja, we kunnen maar een ding tegelijk he. Echt prachtig werk Steven.
Jullie zijn fijne supporters, aan dit tempo zie ik de Bismarck binnen een week af geraken. Vandaag zijn er ook een paar moeilijke puntjes afgewerkt.
Een van de Arado's werd opgehangen aan de scheepskraan aan stuurboord. Omdat het zwaartepunt verschilt van bij de echte, moest ik het vliegtuig aan de staart een extra ankerpunt geven. Dit heb ik met haar gedaan. Bij deze vliegtuigen werd het takelen via de geopende canopy gedaan, dus moest die ook nog eens doorgezaagd worden. De beschildering ging gelukkig gemakkelijk door het opgebrachte reliëf en de Eduard props zien er heel mooi uit.
De Academy schroeven die ik gekregen heb, zijn aangepast aan de assen van het model en opgehangen. Er is een spijtig verschil met de echte Bismarck, die had niet allemaal identieke schroeven. Ik ontdekte dit echter toen alles al geschilderd was, dus kon ik de stuurboordschroef niet meer omkeren.
Deze haspels ontbraken nog op het appel. In de inzet zie je nog een extra scratchwerkje.
Deze oefenkanonnen moeten tussen de achterste twee geschutstorens komen. Een bouwverslag van een andere site http://www.florymodels.co.uk/trumperter-1200-bismark-part-3/) maakte duidelijk dat het twee verschillende kanonnen zijn. Ik heb ze al grijs geschilderd.
Nog wat foto's van kleine klusjes, vooral stukjes die ooit eens afgebroken waren en teruggezet worden. Van het stuk met de pijl vind ik er een te weinig.
FORMIDABEL werk ik vind het gewoon fantastisch , je weet dat ik niet zo voor dat soort zaken ben , maar toch heb je iedere maal mijn interesse
Knap werk
Marc
Dankuwel vrienden, hier nog wat vorderingen na een druk weekend (International Table Top Day meegedaan in Sir Playalot bijvoorbeeld).
De vlaggenmast achteraan moest er misschien niet op, je ziet hem niet meer op de laatste foto's van de Bismarck, maar daar zie je dan ook weinig detail.
Deze antenne moest nog gescratcht worden naar zijn evenbeeld. Hopelijk verlies ik ze nu niet meer.
Ik had geen relingen meer voor de bootjes, maar ik had wel teveel trappen over. Met wat denkwerk konden die nuttig gebruikt worden door ze in twee te snijden. Dat leverde al zeker voor drie van de zes boten een bijna exact passende reling op.
Telkens als ik denk, nu komt er waarschijnlijk geen reling meer en is ie bijna af, kom jij met nóg meer relingen op de proppen, en telkens kleiner en fijner dan die er voor
Dit zal een opvallend schip worden op beurzen, kan bijna niet anders
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.