Hoofdsponsor

1/200 Blue Marlin 1:200 scratchbouw [DONE]

Straffe kost man,iets om zeeer trots op te zijn..een prachtig resultaat van ongetwijfeld veel geduld en doorzetting!!!

Grtz yves,

Dank jullie jongens. Ik denk dat vanaf nu dan ook dat de resterende bouwtijd toch wel wat sneller naar het einde toe gaat lopen. Er moeten natuurlijk nog wel vele details aangebracht gaan worden maar deze nemen minder tijd in beslag als tot nu toe de constructie.

De eerste stap hierin is dat ik de stuur en bakboord zijde gaan voorzien van de details. Dit zijn dan de drie reddingsvlotten de twee kranen ( dit zal het laatste " grote " onderdeel zijn } en het voordek. Tenslotte nog de opbouw op het laaddek en uiteindelijk de standaard nog.

Als eerste dan de davits.

attachment.jpg

Hieraan moeten aan beide constructies een platformpje komen aan de achterzijde en natuurlijk de vlotten zelf nog.

Hey Ron, het probleem is dat ik de foto's die je hier plaatst niet kan zien...... :(

Phoe, daar kan ik jou geen directe oplossing voor bieden. Ik kan ze zien Ik weet niet of andere leden de foto`s ook niet kunnen zien?.
Deze foto`s staan gewoon in het album.

Grt.Ron.

Voor mij zijn alle foto's zichtbaar. Geen probleem hier.
Bart, kan je de foto's in het album van Ron zien ?
Mogelijk je instellingen van je profiel eens nakijken ?

Mark

Hopelijk zijn de foto`s inmiddels zichtbaar bart ?.

Ik heb ondertussen enkele verdere details aangebracht op het achterdek van de opbouw. De plaats wordt krapper nu maar gelukkig zijn ze er nu allemaal op de twee kranen na nog.

Eerst een extra reddingssloepje aan stuurboordzijde. Gemaakt een deel uit de spare doos. Dit was eerst een bom van een vliegtuig. De helft ervan eigenlijk.
Het is een rubbervlot.

attachment.jpg

Dekzeil gemaakt van bladlood.

attachment.jpg

Geplaatst.

attachment.jpg

attachment.jpg

Twee lieren gemaakt van knopen..

attachment.jpg

De twee Davids..

attachment.jpg

Davids geplaatst..

attachment.jpg

Alles op zijn plaats. Nu nog de kranen construeren gaan.

attachment.jpg

attachment.jpg

Je inventiviteit kent werkelijk geen grenzen hé Ron...
Twee lieren uit knopen, vliegtuigbommen als reddingssloepen... je moet er maar opkomen.
Prachtig gedaan. Ik kijk weeral uit naar het vervolg.

Mark

wauw ron je laat weer wat zien he we weten nooit wat zeggen als jij uw project stap voor stap laat zien het is weer schitterend knap gedaan en zoals interceptor aangeeft je moet er maar opkomen om bommen om te toveren naar loepen je moet is gaan solliciteren in leger meschien hebben ze daar een jobje voor u.
wat je altijd laat zien is meesterwerk finisch is in zicht

Dank je wel voor deze mooie woorden Luc. Maar ik denk dat iedereen die creatief is dit misschien ook kan laten zien.

De kranen zijn inmiddels geplaatst. Ze zijn gemaakt van spuiten. We kennen ze wel allemaal...die prikdingen. De overige delen zijn uit styreenplaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik ben helaas niet aanwezig op de ledendag.Een aantal factoren spelen daarin mee waaronder ook de afstand.

Ik ben helaas niet aanwezig op de ledendag.Een aantal factoren spelen daarin mee waaronder ook de afstand.

dat kan ik verstaan die afstand is wel degelijk ver voor jou maar ik vind het toch jammer dat ik deze niet in het echt te zien krijg .
gr dirk d

Schitterend gedaan weer Ron. Zo zie je maar, behalve geneeskunde kunnen we spuiten ook gebruiken om kranen te maken...:P
Geweldig hoe je het steeds weer voor mekaar krijgt.

Mark

Terug
Bovenaan