Hoofdsponsor

1/200 Blue Marlin 1:200 scratchbouw [DONE]

Wat ik me toch afvraag, waar zet je zo'n stukken als je ze af hebt?

Die kun je niet thuis laten staan...:)

Ze hebben allemaal tot nu toe een fijn baasje gevonden. Het gaat zich voor mij alleen voor het construeren. De afmetingen vereisen dat ze niet zonder stalling kunnen.

ron

er zijn weer geen woorden voor gewoon wauwwwwwww en de laatste loodje wegen het zwaarst

gr luc

ron

er zijn weer geen woorden voor gewoon wauwwwwwww en de laatste loodje wegen het zwaarst

gr luc

Dank je Luc. Momenteel ben ik bezig met de relingen en de diverse delen in de loopgangen te painten. De relingen zijn geel maar ik heb ze daarna verweerd. Brandhaspels en deurtjes zijn daar ook. Ook wil ik de witte buitenwanden verweren want nu zijn ze veel te schoon.
Dit is wel leuk om te doen.

dat is ook precisiwerk he,maar dat kan geen probleem zijn voor u he zo'n prof we ziiten allemaal op het puntje van onze stoel voor het vervolg

gr luc

Ben ermee bezig. De vele raampjes erop aan te brengen. Geeft wel meteen een indruk weer. Ook ben ik de structure als eerste onderdeel aan het weatheren. Later volgt dan de tweede opbouw met weatheren voor het samenstellen van deze twee delen. Uiteindelijk worden alle onderdelen in dit project geweatherd. Lichtjes uiteraard want het wordt toch wel bijgehouden met de kwast..

De laatste loodjes Ron. Echt een heel mooi schip.
Komt er nog iets op het dek? De vraag was al eerder gesteld maar toen wist je dit nog niet ;)

Fred

evel knievel

daar kan ik je in gelijk geven,maar als je een beetje creative bent en even goed nadenkt dan lukt het vanzelf soms met veel vloeken maar toch en een tegenslag is rap gebeurt.ben toch is nieuwschierig naar zijn volgend project dat zal ook wel iets zijn waar ons mond van open valt ww2.
gr luc

Het is mijns inziens zo dat als je inderdaad een creatieve inslag hebt en zeker doorzettings vermogen dat je al een heel eind kunt komen in full scratch. Maar ik ben ook eerlijk hierin....in het begin is het best wel zwaar. Ook tijdens het productie proces gaat het geregeld mis en moet je vaak onderdelen of gedeeltes van reeds gemaakte constructies opnieuw maken omdat het of niet naar je tevredenheid is of omdat het niet goed in het geheel opgaat/past. Daarvoor dus een flinke lepel doorzettingsvermogen uit de kast halen is een erg goede start hierin.

Het nieuwe project is een klein beetje onthuld verderop in dit forum onder voorbereidingen nieuw project.

De superstructure is nu vrijwel klaar. Nog enkele kleine details maar die komen later eraan. Ik heb er een beetje geweatherd maar niet veel. Misschien later nog wel als eenmaal alles definitief staat gemonteerd op de romp. De plaatjes zeggen denk ik genoeg.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu moet ik verder met het gaan aanbrengen van de details achter de structure zoals de achterste reling en de vele filters e.d..

Kleine toevoeging...ik heb per ongeluk de foto`s iets verkeerd aangepast. Ze zijn in verhouding te hoog. Dit geeft er helaas een iets vertekend beeld aan de formaten. Maar geeft toch wel weer hoe het eruit gaat zien.

wauw we hebben er weer geen woorden voor prachtig nog even doorbijten en je haald de eindmeet

gr luc

Prachtige vorderingen van een fantastische superstructure die je hebt neergezet Ron.
Ik blijf met nog even grote verbazing als voorheen dit grootse project volgen.

Mark

Bedankt jongens. Persoonlijk ben ik van mening ( ben er opmerkzaam op gemaakt) dat de vele raampjes beter hadden gekund, Maar daartegenover staat dat ieder project een leerschool is. Voor de rest gaat het nu de goede kant wel op.

Enkele plaatjes van de details aan de rand van het opgehoogde dek. Deze moest ik eerst plaatsen voor het huwelijk van de superstructure wat nu hierna gaat volgen omdat ik er anders niet meer bij kon komen. Het behelst de schijnwerpers en enkele ontluchtingen en de eerste stap in de constructie aan de zijkanten.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En de voorbereiding voor de grote stap van het huwelijk. Deze twee grote lijmvlakken worden verbonden met de structure tijdens het huwelijk met montagekit..

attachment.jpg

De gele tape dient om de structure recht te kunnen plaatsen.

Ziet er heel goed uit. Met veel geduld kan je mooie resultaten bereiken, iets waar ik van kan leren.

Terug
Bovenaan