Bedankt Willy, Ik heb voor de gordels plakband gebruikt en dit geschilderd, het plakband wat ik heb gebruikt is veel te stug bleek later dus als het nog eens voor kom dat ik gordels moet maken dan zal ik voor een ander materiaal gaan.
Het BMF werk is gedaan en de decals zijn geplaatst nu even een dagje wachten en dan kan de vernis er weer bij gepakt worden.
Daar de gordels met geen mogelijkheid door wilde hangen heb ik maar een andere manier toegepast probleem opgelost.
BMF (Bare Metal Foil) Special
Kleine uitleg hoe te werken met BMF
dit is mijn manier van werken.
1 Materiaal dat er nodig is, BMF, Scherp mes met veel reserve mesjes want je moet regelmatig een nieuw mesje nemen om makkelijk te kunnen snijden, Wattenstaafjes voor aan te wrijven en tandenstokers om de BMF goed aan te drukken. Niet op de foto een pincet om de BMF op zijn plek te krijgen.
2 Bij ramen doe ik altijd eerst de hoeken. Dit vind ik makkelijk omdat je dan niet een lange strook BMF aan het stoeien ben om het netjes rond te krijgen.
3 Daarna met strookjes BMF opvullen.
4 Als eerste pak ik de staanders/spijlen aan en daarna pas de lange stukken zie volgende foto`s.
5 Foto`s 5-6-7 is de algemene werkwijze met BMF. Eerst een strook aanbrengen die je aan de uiteinden voorzichtig aandruk.
6 Daarna met het wattenstaafje lichtjes aandrukken, die dit voorzichtig om eventuele plooien te voorkomen is dit eenmaal gedaan dan kan je nogmaals met het wattenstaafje het BMF iets steviger aandrukken.
7 Als laatste met de tandenstoker de BMF goed aandrukken in de naad waar gesneden moet worden.
8 Bij de spijlen de BMF insnijden en aandrukken met het wattenstaafje.
9 Het eindresultaat van al het gepriegel
10 Rest nu alleen de binnenzijde nog af te werken door voorzichtig het rest materiaal weg te snijden.
Ik vind zelf dat dit werk aardig wat weg heeft van behangen alleen is het allemaal wat kleiner