Hoofdsponsor

1/24 BMW Dixi [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Nee, het is gewoon een nieuwe uitgave met gebruikmaking van de oude mallen, dat doen kitproducenten wel vaker.

Dit zit er in de nieuwe doos en ik neem aan dat je dat wel bekend voorkomt:

sczedixia.jpg

Alleen het decalvelletje zal wel anders zijn.

Ja ongeveer dat is hetzelfde och Roy ik maak me er niet druk over ik zal op zicht wel kijken of realistisch is of word , we doen ons best he makker meer kunnen we niet doen he ?

Yep en naar mijn persoonlijke mening begint je best doen bij meten en dryfitten. Maar ik geef meteen toe dat ik hier misschien te ver in ga. En volgens mij heb ik wel weer voldoende commentaar gegeven voor een tijdje, dus ik ga eens iets rustiger aan de zijlijn staan kijken hoe je het er vanaf brengt. Want dat het mooi wordt, daar ben ik van overtuigd. En het is een prachtig mobieltje dat je aan het maken bent.

Ik ben benieuwd naar de volgende stappen.

Roy zoals ge gevraagd hebt ( voorgesteld is beter ) heb ik toch nog andere draadjes gevonden en inderdaad mijn mentor had nog maar eens gelijk :laugh: :laugh: :laugh:
Dus hier enkele beelden van een onafgewerkt stukje plezier

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik denk dat VELE onder jullie dit ook el beter vinden op een paar kleine retouchkes na

Nu heb ik uw raad ook weer opgevolgd ( het spuiten gaat nu terug VEEL beter ) hier een dry-fit van hetgeen ik tot hiertoe al gedaan heb

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu nog wat prutsen , ik heb nog een vraagje , alle chroom is weg die trok op niks nu zou ik graag eens van jullie willen horen of ik de velgjes zwart , of beige , of mee in dat donker rood zou zetten ?????
Ik ben een en al oor en vind het fantastisch dat slecht als goede commentaar krijg , WANT daaruit leer je iets wat ik als ik jong was nooit wilde aannemen , nu wel :laugh::laugh:
Bedankt vrienden
marc

De foto's zijn iets wat donker maar dat ga ik ook aanpakken ik verlicht nu met mijn bureaulamp ( met spaarlamp ) komt beter als het af is dat kleine ding

De wielen in het rood zouden wel een extra cachet geven aan je model, maar dat is persoonlijke smaak ;)

Spaarlamp is de reden van het gele licht, beter onder een TL lamp, of LED lamp je foto's nemen, dat geeft een witter licht.. ;)

Ja Beyond ik weet het zelfs met tl lamp krijg je zelfs nog een kleurverschuiving maar ik moet en ga nog een lichtbak maken dus moet het zo maar efkes het is alleen maar voor een dry-fitje te tonen
Ja met de wieltjes in kleur daar heb ik ook aan gedacht ik wacht nog even naar de rest als die wakker zijn he :laugh::laugh::laugh::laugh:

Marc

Ach Marc dat komt goed met dat licht ;) als ik zo kijk naar het modelletje het is een mooi wagentje in spé.Het motortje doet wat klein aan maar tenslotte is het nog niet af ook he. Ga zo door het word een knap karretje zeg ik maar :)

Ben momenteel niet thuis maar ziet er zeker niet verkeerd uit. Inderdaad lijkt het heel klein maar ik herinner me van de filmpjes dat het blokje ook echt heel klein is en dat het grootste deel van de motorruimte ongebruikt is. Ik ga straks even kijken en vergelijken.

Als ik op 3:42 van dit filmpje[/i] kijk, dan zie ik dat de bovenkant van het kleppendeksel ongeveer tot 50% van de hoogte van de motorkappen (=halverwege de radiateur), voor zover ik kan inschatten.

Zo ook dit plaatje:

030707_motorzeichnung_380_shd.jpg

Zo ook, in te schatten, dit plaatje:

En zo ook in [url=https://www.youtube.com/watch?v=OxYYB3s5oBE]het motorfilmpje, bijvoorbeeld op 50 seconden.

Als je een dryfit doet met de radiateur erbij, kun je nog beter inschatten of het klopt... maar het ziet er niet slecht uit vooralsnog.

Beste Roy ik wil u niet afbreken maar deze motor heeft geen kleppen deksel in feite wel maar dat zit onder die gaten op de foto dat deksel met die twee vijzen opzij bovenaan is slechts een dikke gietijzeren plaat van ongeveer 5 cm dik om gewoon de cilinders af te sluiten, dit noemen ze een "lateral motor " of zijkleppen motor en dan aan de andere kant zitten de cilinders van het " natte " principe dat wil zeggen dat men de cilinders er kan uithalen en vervangen , iets wat tegenwoordig bijna nooit meer gebruikt word , nu worden de cilinders in een heel blok gemaakt dat is tegenwoordig een geheel en daarboven op komt de cilinderkop met daarin de kleppen
Nu over mijn bmwke vind ik dat ik toch nu de goede weg op ben en ik sta al ver hoor hij is helemaal gelakt en gevernist en blinkt zeer mooi de velgjes zijn ook al gekleurd en de raamkader was afschuwelijk verchroomd , die is er af , er stond nog een lelijk gezwel op de kader , ook weggeschuurd en in mooi zilver gespoten , de zeteltjes zijn ook al in kleur en een heel klein beetje verweerd het motortje is nog aan het drogen het chassis is ook al in kleur , dus beste Roy ik heb niet stilgezeten he misschien was dit voor mij een weekend bouw
ik zal straks nog een paar fotokes doorsturen ok ?

Ah ok :)

Nou, bovenkant blok dan. ;)

Ik was eigenlijk vergeten te vertellen dat je ZEKER op de juiste weg bent, vind ik tenminste. Ik ben erg benieuwd naar de foto's!

No hard feelings ????
Fotokes komen eraan hoor ben even met het vrouwke tv aan het kijken ( stomme film maar het vrouwke mag ook iets hebben he )
Marc

Nog enkele fotokes van hoe er nu bij staat de raamkader is wat bijgewerkt en word terug in zilver gespoten
Het bodyke staat al in de glanslak en blinkt zo mooi ge kunt u er in spiegelen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Is hij niet mooi ?????

Ja hoor, heel mooi maarre........moet de binnenzijde van de carosserie ook niet in dat kleurtje?

Jaja dat moet nogal allemaal komen hoor dit is maar een dry-fit
Tot hier toe valt hij goed mee nu nog dat motortje verder afmaken en we geraken er wel de velgjes zijn ook mooi wel mee in het rood het zal een mooi wagentje worden had het er niet van verwacht , want de details zijn heel triestig zoals de ophanging klopt niet 100% met de werkelijkheid

Marc

Laatst bewerkt:
Ik heb daarstraks een opmerking gekregen van onze beste vriend Roy dat er vlekken in mijn beige kleur zitten , ik persoonlijk had dit niet gezien misschien met mijn handicap misschien wou ik het niet , ik weet het niet maar ondanks de opmerking ben ik toch eens gaan neuzen en mijn foto's gaan uitvergroten en heb toch ontdekt dat Roy weeral gelijk heeft , maar hij voelde zich er op de duur niet meer lekker door omdat hij altijd negatief is .
Maar daar heb ik echt geen problemen integendeel ik vind het juist goed dat iemand gewoon de waarheid zegt , omdat er misschien bouwers zijn die niet willen kwetsen en daarom gemakkelijk zeggen dat het goed is , maar dat is in feite verkeerd het is beter dat iemand " vriend ik zie daar dit of ik zie daar dat " dan kan je verbeteren , je kan ook ja zeggen en denken foert het blijft zoals het is dat moet je dat maar zelf beslissen
Ok het is niet prettig als ze uw model slecht beoordelen maar in feite is dat positief , en zoals Roy zich met mij bezighouden houd vind ik persoonlijk geweldig en Roy mag mij gerust nog altijd bekritiseren want ik leer er enorm van bij
Voor mij is Roy een zeer goede mentor en weet iemand wel over te halen om zich werkelijk te verbeteren en hij houd zich niet alleen met mij bezig maar moeit :laugh: zich ook bij meerdere mensen
Ik ben blij dat we zo iemand in ons forum hebben
Roy bedankt

Lol ik vond het inderdaad wel even welletjes, kan wel elke keer een opmerking maken maar dan denkt men op den duur ook "daar hebben we hem weer hoor", onder andere daarom de PM-vorm.

Ik sluit me bij Marc aan dat modelbouwers die echt vooruit willen, er bij gebaat zijn dat er hier en daar een kritische opmerking wordt geplaatst en een tip wordt gegeven. Tegelijkertijd is het belangrijk om soms ook eens een complimentje te kunnen geven... ik doe mijn uiterste best om tussen beide een middenweg te vinden, maar ik weet dat ik in sommige topics als al te aanwezig over kom :) en misschien zelfs alsof ik een orakel zou zijn. Dat laatste is zeker niet waar, ik behoor zeker niet tot de top van de modelbouwers. Maar ik ben wel iemand die graag informatie deelt.

Bedenk, het is nooit om iets 'beter te willen weten' maar altijd met als insteek dat we van elkaar leren. Zo leerde ik zojuist ook weer van StevenVD n.a.v. een antwoord op een vraag mijnerzijds. Als we alleen naar een forum komen om elkaars werk te bewonderen, zou voor mij de lol er snel af zijn. Iedereen kan op bepaalde punten verbeterd worden en ik denk dat we moeten proberen het beste uit elkaar te halen.

Wat betreft de kleuring: Marc heeft last van Daltonisme, wat een vorm van kleurenblindheid is, dus hij kan sommige kleuren niet zo goed onderscheiden. Ik dacht dat dat hier wel eens zou kunnen spelen (en inderdaad, dat bleek) dus o.a. om die reden stuurde ik even een PM :)

Ken persoonlijk meer van ne fiets dan van ne auto...toch zalig werk dat je hier aan het afleveren bent Coach..!!
Keep on the good work!!

Grtz yves,

Terug
Bovenaan