Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Er zijn inderdaad gemakkelijker manieren om de waterlijn af te tekenen, Ron.Ron zei:Forse romp,maar is er geen gemakkelijkere manier om de waterlijn af te tekenen?.Dit lijkt me een onnoemelijke klus te zijn geweest.
Ron.
Dan zou je bij ons op de scheepssloperij je hartje kunnen ophalen, Ron. Daar ligt het nu vol van verweerde kotters en Ierse shelterdeck trawlers.Het klinkt misschien raar,maar dit vind ik heel mooi om naar te kijken.
Ron.
Inderdaad Ron, ik mag zeggen dat ik door de jaren al een klein beetje ervaring heb in het verweren van een modelboot. Maar het is natuurlijk steeds weer leuk om te zien hoe anderen het doen.Weatheren is gewoon erg leuk om te doen.Zolang je de basis regels maar aanhoud.Dan wordt je model er alleen maar realistischer erdoor.
Maar Droop kent ze wel,dat heb ik al aan zijn modellen gezien.
Ron.
Ronny, je bent een pracht van een kerel en ik dank je via deze weg nogmaals voor je reply!Dag,droop
De twee gaten in de romp,iets lager dan het dek:
Volgens my is de achterste de afwatering van de bakken waar de vis in word gestort by het ledigen van het net. Er word immers veel water in de bakken gespoten om de vis op de transportband te krygen die onder de bak loopt.
De voorste is een stuk groter,deze zou normaal de goot moeten zijn om het vuil overboord te voeren die van de sorteer tafel komt die onder de bak staat.
Met vuil bedoel ik schelpen zeesterren kortom van alles die word opgevist maar men niet kan gebruiken voor de verkoop in de vismijn.
ik hoop dat je er wat aan hebt.
Soms kan de oplossing voor een ingewikkeld probleem héél eenvoudig zijn en dit heb je hier nu wel mooi bewezen, Michel.Ik zou graag nog even terugkomen op het tekenen van de waterlijn.
Als de waterlijn niet evenwijdig loopt met de kiel, dan kan je dit met de potlood op een voorwerp methode doen maar dan moet je de kiel langs de kant waar de waterlijn het laagst is op een verhoogje plaatsen dat net zo hoog is als het verval in hoogte van de waterlijn. Zo kom je normaal gezien perfect uit als op het plan.
Voor de rest kan ik niets toevoegen Droop.