Ier isem nogis , Hier ben ik nog eens , beste makkers heb stillekes verder gewerkt ondertussen een tamelijk goed geslaagde eerste modelbouwtafel in Sint job nabij Antwerpen gedaan .
Straks zal ik verdere uitleg geven in een ander topicje
Dus om verder te gaan ik moest voor de hotrod andere wielen hebben maar waar vind je nu wielen naar mijn zin op schaal 1/16 ik dacht aan rc wielen maar die vallen nogal duur uit 25€ voor 2 wielen en dan zijn ze me wat te modern , zodus moest er een andere oplossing en die kwam er wel degelijk
Om te beginnen maakte ik met een passer 4 cirkels op een stukje styreen plastic en daarna begon ik met de cirkel in gelijke delen te verdelen en op die punten boortje ik kleine gaten tot mijn spijt ben ik dit beeld verloren denkelijk niet mee overgezet naar mijn pc en de fotos van mijn i-phone verwijderd sorry makkers
Daarna ben ik begonnen aan het verbreden van de originele velgjes met zoals ik al meerdere malen gedaan heb met stukjes alu buis van dezelfde diameter , nadat alles ineen gestoken was en gekleefd
Het geheel in de kleur gezet die voor ogen had
Zo dit is weeral achter de rug met een goed einde
Een doorn in bijna elke modelbouwer zijn oog zijn de aandrijfriemen van eender welk voertuig dan zijn het te dikke staafjes die op niks trekken dus ben ik deze keer weer een klein stapje verder gegaan en al die rommel mooi verwijderd daarna heb ik met een driehoekig sleutelvijltje in de onderste polie een rand gevijld
Na alles ineen en op elkaar gekleefd te hebben was er bij deze kit een soort tube of darmpje dat diende om bougiekabels te maken , maar ook weer veel te dik en het oogt ook niet mooi .
Deze tube heb ik dan gebruikt om een v-snaar te maken en dit lijkt wel wat echter en mooier
Zo beste vrienden er staat nu wat ander werk te wachten dus je hoort nog van mij , maar eerst zal ik nog het verslag van de BBT meeting even maken
groetjes
Marc