Hoofdsponsor

1/24 Buick GSX 1970 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Beste Stef en die zegt dat het eerste keer is dat hij zoiets doet wow man dat ziet er toch goed uit he ik heb nog maar 1 keer een motorkap uitgesneden hoor en dat was redelijk gelukt en gij zijt hier deuren en al aan het scratchen hoed af , dikke proficiat
Marc

Hoi vrienden bouwers, is weeral even geleden, maar door het vele werk niet vaak thuis geweest en dan ook niet veel kunnen verderdoen aan de buick, maar vandaag toch wat tijd gemaakt voor mijn favoriete hobby, beetje aan het interieur gewerkt, en met Alclad aan het spelen geweest.
Moet eerlijk zeggen dat Alclad een prachtig medium is om mee te werken, alhoewel ik er toch nog een beetje meer zal moeten mee oefenen om mooie resultaten te krijgen. Genoeg gezaagd, bij deze een paar fotootjes van de uitgevoerde werken.

Heb bij het interieur sportief en retro beetje proberen combineren door het rood van het koetswerk te laten terugkomen in mijn zetels en houteffect te proberen creëren in de middeconsole.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Laatst bewerkt:
De nepchroom onderdelen in een badje van bleekwater gelegd om het chroom er te laten afweken.
attachment.jpg

Hier staan ze klaar om een laagje Black Gloss van Alclad te krijgen als primer.
attachment.jpg

2 fijne laagje Alclad Black Gloss erop en staan mooi te blinken.
attachment.jpg

Na enkele laagjes Alclad chrome erop is dit het resultaat, niet slecht voor de eerste keer vind ik, maar had de indruk dat de eerste laag het mooiste chrome effect gaf, de laagjes erna lieten het meer en meer op gewoon zilver lijken. Zal wel aan mijn gebrek aan ervaring liggen, door ze na het drogen op te poetsen met een zachte katoendoek kan je de glans wel voor een deel terughalen.
attachment.jpg

Nog wat aan het chassis gewerkt ook,met het volgende resultaat.

Vond het idee wel iets hebben om de aandrijfas dezelfde kleur te geven als het motorblok.
attachment.jpg

De achtertrein erop, veringen een sportief rood kleurtje meegegeven, steekt beetje af tegenover de donkere chassis, ben vergeten fotootje te nemen van de veren zelf, ook deze heb ik rood gemaakt aan de hand van ze te drybrushen.
attachment.jpg

Beste Stef ik gebruik die Alclad ook maar juist nu ik had dat ook in het begin , Wat ik nu doe is ten eerste uw zwarte laag moet echt blinken hoe meer blink hoe beter effect het zal hebben , daarom gebruik ik nu een spuitbus hoogglans van de Brico ( Belgie ) kan ook Gamma of iets zijn droogt snel en blinkt enorm en nu komt de truuk uw compressor zo laag mogelijk trouwens de drukken staan op het flesje en nu is het de kunst ( ge hebt het al zelf aangehaald met uw eerste laag ) een zo dun mogelijke mist op het zwart te spuiten en je zal zien het chroomeffect zal zich al een beetje manifesteren , even geduld en dan gaan we weer zo een dun laagje spuiten het is echt concentreren om het zo dun mogelijk te spuiten en daarachter na een paar minuutjes een derde laag en je zal zien het chroom effect komt als het ware gewoon naar boven , 1 troost ik heb zelf ook al veel moeten oefenen om het mooie resultaat te krijgen en het voordeel is het chroomeffect gaat er niet af zoals die chroom spuitbusjes van de doe het zelf zaken
Nog 1 cruciaal ding nooit of te nimmer vernis over spuiten want dan is alles terug weg , verder prachtig product
Grt
Marc

@ Coacke: Bedankt voor de uitgebreide uitleg over het gebruik van Alclad, zal er volgende keer meer op letten om mijn laagjes veel dunner te spuiten, want daar heb ik eerlijk gezegd niet echt op gelet, niet dat ik het er op gesmeerd heb maar kon inderdaad wel dunner.

@Jutteke: Thnx voor je positieve reactie, ik probeer inderdaad zoveel mogelijk op details te letten, om een zo mooi mogelijk resultaat te bekomen, de uitvoering ervan laat soms misschien nog een ietsje te wensen over, maar daar kan enkel maar verbetering in komen.

JA stef ik he het ook proefondervindelijk moeten , ik heb welop youtube naar een filmpje gekeken want daar staaner een paar op
grt
Marc

Er bestaat sinds enkele jaren nu ook een vernis voor het Alclad chroom.
Het is een vernis op waterbasis en is van Alclad zelf. Heb die zelf al gebruikt en die neemt niks van je glans weg, integendeel.
Maar die vernis is eigenlijk enkel maar van belang als je er decals op gaat gebruiken.

Ik vind het chroom zoals je dat voor elkaar hebt gekregen juist erg mooi. Het hoeft niet zo te blinken he, dat komt toch wat weinig natuurgetrouw over door de schaalwerking.

Je bent goed bezig.

Hoi vrienden bouwers,
genietend van een dagje verlof heb ik vandaag ook nog wat verdergeknutseld(kunsteld) jullie mogen zelf kiezen aan de buick.
Ik heb de AB nog eens ter hand genomen en me op een beetje glad ijs begeven, maar wie niet waagt ...... zeggen ze altijd,
is verre van perfect maar kan ermee door voor een eerste keer denk ik. Ik hoor jullie al denken hoe, wat, ......, tonen die handel.
Ok bij deze enkele foto's van mijn stuntelwerk.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het motorcompartiment ook onder handen genomen en een ietsje meer gedetailleerd.

attachment.jpg

Ben er zelfs met veel geduld in geslaagd om de lettertjes op de batterij leesbaar te drybrushen, meer geluk dan kunnen denk ik.

attachment.jpg

Als laatste de body voorzien van alle nodige chroomrandjes, rond de ramen, dorpels, wielkasten en dan de hele body gelakt met Klear Gloss van Alclad,
is echt een plezier om te spuiten, eens gespoten een uurtje onder een gewone bureaulamp dan is ie perfect droog en voelt glad als satijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Prachtige kleurencombo :)
Vlammen ook met de AB? Zoja, dan heb je nog veel in je mars in de toekomst, als je eens geen "beginneling" meer zal zijn... :8

Terug
Bovenaan